Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 5 februari 2014

Då var dagen här.

I september var jag hos läkare, gjort mammografi osv. Allt om det står i ett annat inlägg.
Jag har cellförändringar i en bindvävsknuta i ena bröstet. Förra veckan fick jag kallelsen med vilken dag operationen skulle bli. Alltså ingen tid, det skulle jag ringa om dagen innan. Idag då, mellan 15 och 17. Först kom jag inte fram. Men nu vet jag tiden. 09:30 ska jag vara där.
Fasta 6 timmar innan men får dricka lite vatten/saft/svart kaffe 2 timmar innan.

Den är ganska liten i jämförelse hur stor dom kan bli. Därför blir det med Lokalbedövning och lugnande om jag vill ha.
Vet inte vad som är värst? Rädslan över att faktiskt vara vaken under tiden eller att bli sövd. Nu har jag ju inga val men ändå.
Känns i alla fall jätte jobbigt. Har förträngt denna dagen länge nu, även fadt jag känner knölen varje dag. Men i morse blev det så uppenbart och skrämmande allt ihop.

Även fast det inte är något farligt och "bara" cellförändringar så blir jag så rädd. Tänk om det ändrats och blivit värre, kan inte ens skriva det. Ordet.
Tänker på nära som blivit drabbade, kommer jag också bli det? Nu? Eller sen?

Tänk om, tänk om...

Inga kommentarer: