Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 26 november 2010

Fröken duktig?

Jo men idag känner jag mig rätt duktig! Har storstädat och röjt undan rejält.. E de samma hus? Jo, men visst e de de ;) Haha..
Näe, skämt å sido.. Jag e helt klar med köket.. Satte till och med dit adventsljusstaken i fönstret ;) Men de e ju snart första advent [!!!] så jag fick lov att sätta dit den!! Så de så ;)
Hallen är med klar, eller näe, ska rensa ur ifrån hatthyllan.. Eller egentligen bland alla jackor som hänger där och dammar.. Dom vi inte använder kan ju lika bra hänga i klädkammaren i sovrummet! Där e ju så bra med häng plats där så varför inte utnyttja de? Och lådan med skor ska med upp där.. Den har jag haft här nere ett tag nu men den e redo för att tas upp iaf, alltid nåt ;)
Här i tv-rummet har jag halva bokhyllan/tv-bänken kvar.. Dammade ur och gjorde fint [finare] på ena sidan innan.. Men sen vaknade en liten tjej som inte ville att mamma skulle vara ensam och gå och pilla utan hon skulle vara i famnen :P Mammas gos! [hjärta]

All rendisk är i skåpen/lådorna och smutsdisken är i maskinen, som för övrigt är igång.. Tvätten tar jag imorrn, tycker inte om att vara där nere nu när de e så mörkt.. Löjlig, jag vet! Men tvätten går ju ingen stans så då kan jag lika gärna ta den imorrn, eller hur!?
Och då är all tvätt upptvättad, ska bara vika in tvätten som ligger i de två tvättkorgarna och vika ihop och hänga in de som hänger där nere på tork.. Men innan de e torrt och inne i garderoben så har jag en ny tvättkorg full men smutstvätt att tvätta.. Suck! ;) haha.. Gäller ju samma sak med disken! Så himla skönt med den lyxen att ha diskmaskin! Vi hade ju inte de först här i huset eftersom att vi lämnade kvar den vi hade innan i lägenheten.. Då skåpet som var där innan vi satte in diskmaskinen gick sönder vid monteringen :P Ops! Men sånt e de! ;)

Kanske fotar imorrn här hemma, om jag blir klar vill säga! Har ju en liten buse till flicka att ta hand om emellan städet ;) Men de funkade ju toppen idag så ska nog gå bra imorrn med!

Nu ska jag göra i ordning termosen med vatten och en flaska, ja pulver med.. Så jag slipper gå ner när Tove ska äta inatt/imorrn bitti! ;) Mkt smidigt om jag får säga de själv! :) Haha
Sen ska jag med sova! Sju kvart i timmen, eller? Så sa vi iaf när jag va liten ;) Haha.. Men de hade ju varit skönt om de funkat, eftersom att de bara går fyra kvartar på en timme så vore de ju gott om man kunde få sju nån gång :P haha.. Imorrn kommer hjärtat hem igen :) [älska]

1 kommentar:

Dessie sa...

Jag vill se fotooooooooo =D Natti natti. Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss