Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 25 november 2010

Ny gröt :)

Nu på morgonen fick hon smaka på mannagrynsgröt som jag gjorde, de va smaskens! Jag gjorde såhär:
¤ 240ml vatten
¤ 8 skopor ersättning
¤ 2msk mannagryn
Och de lät jag vara på spisen i typ 5 minuter på högsta värmen (glömmer alltid att de ska koka på svag värme, haha).. De blev perfekt! :) Lagom tjockt och allt ;)
Sen lät jag de stå i kylen i ett par minuter så de svalnade lite.. På med en klick äppelmos och sen va de bara att servera! :)
Igår provade vi med havregrynsgröt, men de va inte lika poppis.. Visserligen va hon ju inte så matglad just då men man såg på henne att de inte va lika gott :P
Skönt att hon tyckte om mannagrynsgröten då, för jag har bara så jag kan göra ½ portion av den färdiga gröten.. Och snål som jag är så tkr jag den är dyr! :P Kostar väl typ 36:- eller nåt sånt och är mellan 18-20 portioner i en paket.. Men eftersom att min tjej inte vill ha gröten så tunn tar vi i mer pulver/portion så den tar ju slut ännu fortare! Och så får hon ju gröt 2-3ggr/dag med..
Så... Bättre att hon tkr om annan gröt :P Typ havregryn eller mannagrynsgröt som jag kan göra själv :)

De snöar konstant! Tur man inte ska iväg idag!! Eller jo, Per behövde ju cigg :( Får se hur de löser sig med de.. 

Visst, jag vet att de kommer snö på vintern och framför allt då man bor lite längre upp i landet men de kan väl sluta snöa nu eller? Vi har ju redan massor med snö! När dom till och med måste ställa in skolbussarna pga. snön då har de gått för långt tkr jag! :O Men de e ju toppen att dom ställer in ist för att envisas med att köra och de då kanske händer olyckor.. Bra att tänka på säkerheten först! :) De som ligger får väl ligga kvar men de behöver ju förslagsvis inte komma mer nu!? ;)
Usch och tvi va kallt de e här inne med.. Drar as-kallt från ytterdörren gör de med.. Inte konstigt jag och Tove [framför allt Tove] blir förkyld[a], när de blåser in från ytterdörren.. När de "bara" är 18 grader i luften mitt i rummet då kan man ju bara tänka sig hur kallt de e på golven? Jag går aldrig i bara strumpor, de går inte.. Alldeles för kallt för de!! Har antingen mina fårulls-tofflor eller tjocka raggsockor på mig..

Annars händer de nog inte så mkt idag, kommer ju ingen stans ändå :P Tove ligger å sover i min [vår] säng sen en timme ungefär..
Städa klart i köket med, bara köksbordet kvar.. Vi har ju en tendens att samla på en massa saker bord, bänkskivor och byråer..
Fortsätta att städa i tv-rummet och hallen med.. Även tvätten, startade en maskin innan och den e nog klar nu..

Imorrn är de babysim, får se hur Tove mår imorrn bara.. Har blivit mkt bättre! Inte haft feber sen igår morse vid 06 då hon fick alvedon.. 
Visst, hon är snorig än men mkt gladare! Igårkväll åt hon ju gröt som vanligt med och inatt åt hon 100ml ersättning, eller ja, klockan va ju 05.00 :P haha.. 

Inga kommentarer: