Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 15 december 2010

Recept

Färdigt på: 40 min
12 kakor600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter 

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger

~~~~~~~~~~~~~~
Detta va bara såååå gott! En i föräldragruppen gjorde de förra veckan [för de va väl förra veckan? Eller] :) Mumma! Det blir som snickers nästan :)
Nåja, här kommer receptet:

18dl rispuffar
1burk jordnötssmör
2dl socker
4dl sirap
2tsk vaniljsocker
400g ljus choklad


1. Blanda allt utom rispuffar och choklad i en kastrull, sjud upp!
2. Blanda i rispuffarna och lägg upp allt på en plåt, tryck till smeten så att det blir jämt
3. Smält chokladen över vattenbad och bre ut över jordnötskletet!!
4. Låt svalna!

4 kommentarer:

pernilla sa...

åh dom blir farligt goda! jag brukar göra såna ibland och det är en riktig åtgång på dem då=)

liindblaads sa...

haha eller hur :D allt bra med dig ?

liindblaads sa...

Grattis du har vunnit en inbjudan till bloggsvar hos mig :) allt du behöver göra nu är att maila ett mail till mig där din mailadress står och din bloggadress
MVH liindblaads

Dessie sa...

Rocky Road =D Jag har gjort sånna i 4-5 år nu.. och det blir som sagt farligt gott! Det enda jag har lite emot är att det blir så satans dyrt. Jag har också marabou-choklad, godast så =D Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss