tisdag 8 november 2011

Börja dagen med ett skrik

Dagen idag började väl inte riktigt som jag tänkt mig. Jag och Tove satt i köket och åt frukost som vanligt. Hör hur de rasslade till bakom mig, mössen som går bakom kylen och skåpen. Tänkte inte mer på det, för det är ju så det är här. Äckligt men den sanningen man får vänja sig vid!
I alla fall. När jag en liten stund senare hade tagit fram yoghurt till Tove och skulle ta fram sked så möttes jag av en syn jag inte riktigt var beredd på!
När jag drar ut besticklådan sitter där en MUS och tittar på mig i skedfacket!!!
Som ni kanske förstår blev jag ganska chockad och skriker rätt ut. Ni som har barn kanske förstår hur Tove reagerade då ;) haha
Slängde igen lådan, antagligen i hopp om att musen skulle försvinna spårlöst eller något så dumt? Haha.
Men den försvann inte utan kom fram till skedarna igen. Då tar jag tag i en kniv [Hur tänkte jag då??] och försökte hugga efter den! HAHAHA. Åter igen HUR TÄNKTE JAG då??
Missar [så klart] och slänger igen lådan igen. 
Nu har vi ätit upp frukosten, för någon sked från lådan ville jag inte använda!! ;) Undrar ni varför får ni läsa inlägget en gång till! :P Hehe.
Klär på Tove overallen eftersom vi skulle till dagis och jag skulle jobba.
Men ville ju inte ha musen kvar i lådan [inte någon annan stans i huset heller!] så jag gick in i köket igen. Tove gick och pilla på lite leksaker så länge.
När musen åter igen kommer fram på skedarna tar jag fram lådan och siktar lite bättre ;) Haha. Men missar och denna gång lät jag musen gå lite längre upp så nu hoppade den över till diskmaskin [som var nydiskad och därför lite öppen] och ner i den! Till slut trillade den ner på botten i maskinen, då tog jag ur botten delen [den man staplar tallrikar och sånt i] så jag lättare kunde se vart musen höll till.
Nu hade jag även insett att kniven inte var så bra att använda så jag rev åt mig en stekspade!
Resten behöver jag nog inte skriva så detaljerat? Två slag blev de iaf, de andra mest för jag inte ville den skulle lida ;) Snällt va? Nä fy va elak man kan vara! Men det är väl ett skadedjur, eller nästan i alla fall!
Överallt är dom i vilket fall och DET är äckligt! Kan man mura igen hela köket? Ska nog införskaffa såna grejer man kan sätta i vägguttaget. Hört dom ska vara hyfsat bra?
 
I övrigt har dagen varit bra. Kvällens meny såg ut så här: Kvällens meny:

Kycklinggryta med kokos, ananas, paprika [röd och gul] och curry! Potatis valde vi att ha till.
Till efterrätt ska vi ha konserverade päron med after eight på. Självklart ska dom gotta sig i ugnen först! ;)


Mumma :)
Vad äter ni en sån här vanlig tisdag?

3 kommentarer:

jessica sa...

ååå gud haha ja jag vet från när jag bodde i UK; London... där är det möss och rått infektion haha.
Ja vi hade ju super klister på liten ja hur ska man säga... typ en sån där hmmm lika stor som en hand, (tyg , plast) med super klister på och så la man lite chocklad (dom älskar chocklad) i mitten och sen fastnar dom... dom dör.. men jag avskyr det där smällen som blir.. ekkk men dåvarande man fick ta hand om allt.. =).

Jätte fin blogg, hoppas du får en bra dag. kram

Miriam sa...

Hej! Tack ska du ha! Jag hade först häftgrund, fluggers är den bästa. Den fäster på allt! Sedan tog jag vanlig väggfärg över det för att jag inte orkade köpa något annat och hade redan det hemma. Jag skulle nog snarare tipsa om ifall du ändå ska köpa färg så köp en som är till kök, alltså är den lite glansigare och avtorkningsbar.
Det har hållit förvånansvärt bra, inte gått upp någonstans och jag ångrar det inte. SÅ kör på, bättre än kräkbrunt måste det ju bli :D

♥TrollMorsan♥Mamma till 8 Troll♥ sa...

Åh fy vad äckligt!!! Jag vet inte vad jag hade gjort förmodligen stått och skrikit fortfarande så du är verkligen modig!!

Kram på er!