Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 28 augusti 2012

45%

Då har vi gått in i vecka 19 [igår]. Mår bra, känner av fogarna lite ibland men inte som i början! Vilket är skönt. Hoppas det håller sig så, men hoppet än väldigt litet eftersom det kom mot hälften/slutet när jag väntade Tove. Men återstår att se :)
Har även fått uppleva de svimningskänslorna igen. Det var när vi stod i kön och skulle på båten i Lösdags. Det blev trångt och varmt när kön bildades så gravida jag fick sätta mig ner på studs för att inte svimma. Kallsvettig, svartnade för ögonen, lock och tjut i öronen och alldeles snurrig. Så jag hade inte mycket att välja mellan, antingen att svimma  rakt upp och ner eller sätta mig på GOLVET MITT I KÖN ;) Det blev golvet :P Men så är det! Gick bra sen och det är huvudsaken.

Igår var vi även på ett extra ultraljud. Då hjärtat slog för sakta och oregelbundet sist. Men nu slog det snabbare och så fint så :) Inga fler kontroller där inbokade nu utan nu tar barnmorskan över och jag bad om lite fler tider än vad som är "normalt" för de som inte är förstföderskor. Kan ju vara skönt att få lyssna på hjärtljuden lite oftare när vi fick en sån här "start".

Här kommer vecka 19 bilderna! :)













» Beräknad förlossning 28 januari 2013
» Jag är gravid i vecka 18+1
» Jag har varit gravid i 127 dagar
» Jag har 152 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 45% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 186 gram
» Bebisen är c:a 17,9 cm

Inga kommentarer: