Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 28 januari 2011

Varning för långt inlägg!! ;)

Då va de fredag och helg.. Men jag jobbar ju imorrn och på söndag.. Ett par timmar bara men ändå.. De e skönt att jobba men ibland får jag lite ångest! Kanske skulle väntat och bara gått hemma nu ist.. Men aja, så e de :P Skönt att komma iväg lite ändå ju :) Men helgjobbet är lite tråkigt!

Idag hade vi operation-storstädning här hemma.. Efter hjo besöket.. Så nu e de lite finare här nere :P Inte kommit så långt där uppe men där va inte lika illa heller så ;)

Min envisa lilla dam ville inte sova middag innan, hon sov lite i bilen på väg till hjo vid 10.30.. Sen liten stund på väg hem ca. 1½ timme senare.. Och så somnade hon till sist lite över 15, nu vaknade hon ;) Inte illa pinkat för en unge som brukar sova i knappt 1 timme annars ;) Nu blev de ju mellan 15.10-16.45 :)
Natten va för övrigt bra med! Hon va lite bökig vid läggning men inte så farligt.. Vaknade ett par gånger bara.. Sen skrek hon till några gånger med men somnade om av sig själv [kors i taket!!].. Hon vaknade vid 03 tror jag de va och då fick hon ljummet vatten i sin pipmugg [nej, inte direkt från kranen!!] och sen fick hon nappen, snutte och la sig på sidan :) Somna som en gris gjorde hon sen ;)
Eller näe, vid närmare eftertanke så vaknade hon nog inte alls då utan klockan va ju faktiskt 04.50 när hon vaknade första gången!!! Och hon ville inte somna om efter vattnet men hon låg dock tyst i sin säng ett tag, den stunden de tog för mig att blanda maten till henne vill säga :P
Men efter hon fått välling så somnade hon som en gris.. Va uppe och gav henne nappen vid 06.30 och så sov vi till 08!! :D Nice! :)

Så ikväll får hon 8 månaders gröten igen :) Har kanske inte med de att göra men jag inbillade mig de iaf! Den är ju lite grövre än 6 månaders gröten så kan ju vara att hon står sig längre på den :) För hon va inte lika sugen på vällingen 2 timmar efter gröten som hon brukar vara.. Hon har ju ätit 250ml [vatten och sen pulver på de] trots 1½ portion gröt ca. 2 timmar tidigare..

Förhoppningsvis kommer grannen/-arna in i helgen och kollar på alla saker/skit som står i vårt blivande vardagsrum så vi kan rensa ut de som ska slängas sen och börja renovera där inne :) Ska bli så skönt att få ett tv-rum igen ist för detta soff-rum vi har nu ;) Hehe Lite för stor soffa för detta lilla rummet kan jag säga för er som inte varit här eller sett bilder på detta rum ;)
Men de problemet lär vi inte ha sen, de andra rummet är nämligen på 60 kvadrat!! :D

Tove sitter i sin gåstol och pillar i lådorna med filmer ;) Hon når ju dom nu och har lärt sig att öppna en låda.. Jag har lagt en film på tvären längst ner så man inte kan stänga lådan längre eftersom att jag inte vill hon klämmer sig om hon lyckas slå igen lådan själv också ;)
Fick barnsäkra ett skåp också med en flugsmällare så de får hon nog inte upp längre :P

Spjälskyddet jag vann billigt på tradera kom idag med :) Ett som är 35 cm högt! Så nästan 1 dm högre än de vi har nu.. Behövs!! Hon ser ju ut när hon ligger på kudden ;) haha Och sparkar på spjälorna och väggen utanför sängen när hon ligger på tvären i sängen! :P
Så de ska jag snart upp och sätta dit :) Ska även installera den nya babyvakten jag fick av en underbar människa i onsdags :)

Tröjan jag beställde till Tove dagarna efter jul kom idag med! Hade kontakt med företaget som gjorde tröjan i början av januari och undrade hur de gick.. Då fick jag veta att posten tyckte att postnumret inte stämde men paketet va spårlöst borta!? Så fick 50:- i presentkort och pengarna tillbaka.. Dom skulle höra av sig när paketet hade hittat tillbaka till dom :) Eftersom jag fortfarande ville ha tröjan och de va den sista i den storleken med..
I måndags fick jag ett mail att paketet kommit tillbaka till dom så jag betala in i tisdags tror jag de va.. eller onsdags kanske de va? Men iaf den kom idag :D
Superfin e den! Fotar den vid ett annat tillfälle ;) Men bjuder på ett par andra bilder nu :D Snällt va!?


Inga kommentarer: