Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 3 februari 2011

Grattis! 3 februari

Har varit i hjo med Maria och Axel idag :) Jo, Tove också ;) Men hon följer ju med mig vart jag än går så de antog jag att ni förstod att hon med va med :P hehe..
Fisksoppa va de som serverades idag :) Gott va de, torsk och lax.. Ärtor, potatis och sånt med :P
I övrigt va de mys, lek och skit-prat! ;)

Idag blir Måns 19år så grattis till dig lillebror! :)

Gjort kycklingsoppa ikväll.. Och imorrn ska jag göra fisk till Tove, så hon har lite mer att välja mellan.. Eller att jag har så jag kan ge henne lite varierade måltider ;) För ibland äter hon ju 2 mål mat om dagen och ibland 1 och välling de andra målet.. Idag ville hon ha välling på eftermiddagen, total vägrade maten så de blev flaska och den ville hon ju ha :P Bestämd dam!
Gav Tove nappen 4 gånger inatt, näsdroppar en av de gångerna också.. Mat vid 05.. Eller hon åt lite lite 05.00 och total vägrade flaskan sen, så la henne igen och jag med.. Vaknade 05.09 och då fick hon resten ;) Haha.. E man inte hungrig så kan man ju inte äta :P
Klockan va 07 då hon fick nappen och näsdropparna.. Nästa gång jag vaknade va av Pers klocka lite över 08.. 08.45 gick jag upp för jag tänkte duscha.. 5minuter senare vaknade min sjusovare i rummet intill... Hon låg och snackade och mös tills jag duschat klart och då sken hon som solen när jag kom in [som vanligt].. Alltid lika härligt att gå in till en så glad tjej, eller ja, om klockan är 05 så e man väl inte lika glad ;) Hehe.. 
Men såna här sovmorgnar är varmt välkomna! 

På dagen sov hon mellan 13 och 14.. I vagnen på väg från arken och under tiden vi va på ica.. Sen vaknade hon lägligt när vi va på parkeringen och skulle åka :)
Sen har hon inte sovit mer, jag försökte lägga henne en runda men de va inte intressant.. Så vid 17 då hon va ganska gnällig och trött egentligen, gick vi ut i köket så hon fick sitta i matstolen och leka lite.. Hon fick rån och de va ju super gott ;) Jag passade på att rensa och organisera i skafferiet :) Skönt att få de gjort kan jag säga :) Har ju gjort samma sak i kylen för ett tag sen.. Eller en vecka sen va de nog?
Lite över 18 fick hon gröt och sen va de ombyte till pyjamas som stod på schemat.. Sen mös vi i soffan och 18.55 fick hon vällingen.. Men hon va inte så sugen utan åt bara 20ml :P
Hon har vaknat en massa gånger sen jag la henne lite över 19.. För en stund sen fick hon lite mer välling, 100ml och de slök hon i ett naffs ;) Gav henne näsdroppar då de besvärade henne.. Hoppas hon somnar nu! :)
Kollar på byggfällan och de e ju precis samma som fuskbyggarna!! Tragiskt att de sänds två så lika program, att dom inte kan komma på något annat att visa!? Men visst, de e ju två olika kanaler men ändå!

Mysa ner mig i soffan och sen sova..

1 kommentar:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Min fis har kommit in i en bra rutin. Han somnar vid 23 och sover till 7. Underbart! Sen får han välling och sover till 9... men är trött redan vid lunch igen. Men då sover han inte speciellt mycket på eftermiddagen. Ibland inget alls. Han är en liten slappis haha...

Kram på er