Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 19 februari 2011

Uppdatering

Lovade att uppdatera om hur gårdagens natt var så här kommer den!
La Tove vid 19 som jag brukar och hon vaknade inte förens 22.30 när jag skulle lägga mig! Eller jo, hon gnällde en gång innan de men de va bara ett skrik typ och sen somnade hon om av sig själv.. Nästa vaknande va 04.20 då hon fick nappen och de höll i sig i 20 min så när hon vaknade nästa gång var ju klockan 04.40. Jag blandade en flaska och hon åt lite mindre än 200ml.. 
Nästa gång jag vaknade va inte av Tove utan ett antal gånger av Pers väckarklocka! Tove vaknade vid 08 tror jag klockan va :P Så helt okej natt! Men är trött iaf :( Men så e de väl.. Hehe.. 

Så nu har jag lagt henne för natten, för kanske 10 minuter sen.. Återstår att se hur denna natt blir.. 
Visst ja, glömde ju skriva att de jag gjort annorlunda dessa två nätterna är att inte tända hennes nattlampa.. Hon har ju haft den tänd halva natten ett tag.. Brukade släcka den när jag va där inne mellan 03-05 ungefär..
Sån här lampa har vi:

Annars har det inte hänt så mycket idag, vi va en runda i hjo.. Per skulle hämta ut ett paket och jag ville ha en hink på hem och hobby, en där det står "kattmat" på och är i plåt.. Eftersom vi köpt en 15kg säck med mat till de små lurviga och den ena äter sig igenom säckarna så behövs något bättre förvaringsställe som inte går att tugga sig igenom :P 
En sak att hon tuggar sig igenom en säck på 4kg eller en kartong som innehåller 1kg kattmat men de vore ju inte så kul om hon tar sönder 15kg säcken och så mycket kattmat hamnar på fel sida! ;)

Snart ska jag fixa lite mat, blir hemmagjord pizza idag med kycklingkebab och lite annat smått och gott :) Ska bara rycka Hampus från datorstolen med så jag slipper stå i köket själv :P

Ha en bra lördagskväll :)

1 kommentar:

Melinda - mamma till Julia sa...

Man får hoppas på det bästa!! =)
Julia är faktiskt (än så länge!) otroligt lätt att få i säng på kvällarna. Det går på max 10 minuter och hon sover hela nätterna igenom. Dock brukar hon vakna till så pass mycket att hon vill över till oss i sängen och får då sova där ungefär hälften av natten, men det är bara mysigt! =)
Men jag är nöjd än så länge, hon sover ungefär 10 timmar! =)