Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 29 mars 2011

Bra tisdag!

Dagen startade tidigt, Tove vaknade någon gång mellan 04-05 någon gång tror jag men jag lyckades få henne att somna om. För det är på tok för tidigt att starta dagen så dags! ;) Men dessvärre vaknade hon runt 06 igen, försökte att lägga henne hos mig men det va ju lönlöst :P Snacka, dra mig i håret och näsan, sparkas och kasta iväg nappen. Så jag gav upp 06.15 :) Då även Per gått upp för han skulle jobba, köra bajs. Han skulle egentligen gått upp när klockan ringde vid 03.30 men då var han inte vid medvetande ;)

Måste flytta på katterna snart! Det är skitsvårt att somna när dom håller liv i garderoben.

Idag fick vi den "nya" bilstolen till Tove. En fin BeSafe stol :) Så nu är den monterad fram i vår "nya" bil. Mycket "nytt" det blev här :P Haha.. Men det är nytt för oss och då spelar det ingen roll om det är nytt eller "nytt", så de så! Bättre begagnat för er som hellre säger det.
Och för er som har invändningar om att vi satt Tove fram i bilen kan jag meddela:
- Hon mår inte bra av att åka bak, blir helt hysterisk!
- Mest bara jag och Tove som åker bil och då passar det oss bättre att ha det såhär!
- Hon ser mig när vi åker bil och om det är en bak i bilen ser hon denne människa också.
- Gammal bil och ingen airbag fram!
- Skulle någon köra in i sidan på bilen blir den lika mos fram som bak!
Alla är olika och vi trivs att ha det såhär, vi har provat att ha henne bak ett flertal gånger men det slutar med att man har en hysterisk unge bak i bilen som till sist kippar efter luft! Man hinner knappt iväg från parkeringen innan hon börjar skrika.
När hon åker fram är det hur lugnt som helst! :D

Skrev av ett mumsigt recept innan när vi va inne hos G och J-E :) Får se om jag handlar hem grejer till den kakan imorgon? Tror Per hade velat de i alla fall ;)

Nu ska jag springa efter min galning i gåstolen :P Haha
[kärlek]

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Varför skulle någon ha invändning mot att hon åker fram?? Det är ju bara toppen att hon trivs i fram och att det ingen airbag är där! Dessutom om det bara är du och Tove som åker är det ju mycket mer behändigt att ha henne fram liksom! Roligt med nya saker... ja nytt är det ju även om man funnit det bättre begagnat eftersom man inte haft det förut :)
Kram på er!

Nathalie sa...

Vad för recept ?:) ja läste i boken man fick när man fött att man kan ha barn fram om de ändå bara e ni två så vrf invändningar ? De e väl säkrare om man krokar framifrån å ha dem bak, för från sidan spelar de ingen roll, å mår hon bättre e de ju upp till det! Å så länge stolen inte e krokad å fortf giltig gör de väl inget ? Lokes stol köpte vi ny för 2300 kr vilket är helt ok pris tycker jag,

Om min blogg ; jag tycker med de e knäppt ja inte ska komma förrän juli :s

/ Nathalie