Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 25 mars 2011

Våffeldagen

Igår va vi som jag skrev innan på Arken. Bönsoppa och våfflor :) Tove och jag "delade" på en våffla, jag fick fyra bitar och hon en.. De va väl rättvist :P Haha..
Vi stannade kvar en stund, trevligt tt prata med de andra mammorna och se barnen busa och vara överallt ;)

Igår kväll va det hockey, E hade fått ett infall och bokat bord på Olearys så vi såg matchen där och åt mat. Gott va de och man blev super mätt då det var mycket mat! Men efterrätten gick ner ändå :P Haha
Hemma hade det också gått bra, Tove hade vaknat en gång. Eller vaknat och vaknat, hon är knappt vid medvetande när hon vaknar men får inte ro utan nappen, snuttefilten och så får man lägga henne på sidan igen ;)
Sen vaknade hon en gång när vi kommit hem med och nästa gång var 06.15.. Så en bra natt med andra ord, fastän jag hade uppskattat att morgonen startat lite senare ibland ;) Men så länge man sår sova hela natten ostört antar jag att det är okej ;)

Igår åt mitt matvrak rätt ofta, skriver upp de här så ser ni ;)
07.30 - Gröt [1½ portion]
10.30 - Lunch, min mat [ungefär en halv portion, lite mer]
12.15 - Macka, bönor och potatis [bönor och potatis från min soppa]
13.00 - Våffla, en bit [ett hjärta]
16.00 - Middag, min mat [en hel portion]
17.00 - Gröt [1½ portion]
18.45 - Välling [150ml]

Våffeldagen idag, vi åt våfflor för någon dag sen. Dock inte så många då vi inte hade så mycket smet hemma och ingen mjölk heller att göra egen smet på [mjölkbilen hade nyss varit här och hämtat mjölken]. Köpte hem smet igår när jag var iväg så kanske blir våfflor idag med ;) Så gott ju!

Ikväll blir det nog lets dans, är ju ändå finalen så den får man ju se.. Har inte alls kollat flitigt på de innan men kan vara kul att se vem som vinner :P Även fast jag inte brukar kunna hålla mig vaken till resultat delen.. Men det är ju en annan sak!

Jag tror att Tove har blivit hypnotiserad eller något! Haha.. Hon har tungan ute hela tiden och flåsar som en hund!! ;)

Nu ska jag ta mig ett stort glas kall apelsinjuice :) Mums! Och lägga Tove som just nu sitter på golvet och tuggar på sin napp! ;)

Inga kommentarer: