Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 4 april 2011

Borta

Helgen spenderades hos vänner, de va super trevligt :) Dock är Tove inne i en period av svår separationsångest. Så bara jag vänder ryggen mot henne så rasar allt! Vilket även innebär att läggningarna är jobbiga! Hon kan vara hur trött som helst men så fort hon hamnar i sängen börjar hon gallskrika och blir helt hysterisk. Inget funkar, men tillsist somnar hon av utmattning i min famn.. Men inte direkt utan efter en lång stund, tar ett bra tag innan fröken lugnat ner sig från sitt hysteriska anfall.
Så man får hoppas att detta bara är en period, att det går över och blir bra igen snart. Men det är ju många nya intryck hon får nu och hon börjar ju förstå att hon är en egen individ nu.

Tove tystnade bredvid mig innan och när jag kollar på henne ser jag att hon har min mobil i munnen! Alltså har hon tagit ur den ur min ficka. Har en kofta på mig så la telefonen i den ena fickan och givetvis va de den fickan som va närmast min buse ;)

Just nu ligger hon på golvet och gnäller, hon tycker inte det är kul att ligga på magen :P Hon backar för fulla muggar och har kommit på att man kan öppna byrålåda och dra i gåstolen..
Ska se om vi kan få in Pers gamla bilmatta idag så hon kan ligga på den, blir inte så kallt och så ger den bättre fäste när hon försöker krypa! Våra golv är ju super-duper-hala! Så hon bara kasar runder.

Hon har blivit mega förkyld så blir att torka näsa hela tiden. Stackarn, men dom måste ju bli förkylda och sjuka så dom kan bygga upp immunförsvaret :) Men inte kul ändå!

Tufs har fortfarande inte kommit hem :( Tre veckor nu :( Per har pratat med en granne lite längre ner och dom trodde dom sett en liknande katt igår men dom skulle hålla utkik! Om de nu varit hon, varför inte komma hem då när det är så nära!?

Nu ska vi äta mellanmål, eller jag ska äta frukost och Tove mellanmål ;)

1 kommentar:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Tusen tack för helgen! Var verkligen super trevligt!
Ha det gott!Ta hand om er!

Kram