Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 4 maj 2011

10 månader och BVC

Idag blir vår lilla [stora] tjej 10 månader! :O Bara två månader tills vi har en 1 åring i huset.. Helt sjukt ju! Varför ska man ha så svårt att hänga med för? Snart är det sommar, vilket innebär sommarjobb för min del och Tove ska vara hemma med min lillebror. Efter sommaren ska Tove skolar in hos dagmamman. ÅNGEST!
Inte för att jag inte tror det kommer gå bra, men hade velat vara hemma med min BEBIS så mycket längre!

Var på BVC idag. Hon har gått upp 1kg och vuxit 4,5cm sen vi var där sist för 2 månader sen :P
Nu väger hon 9725g, är 75,5cm lång och har ett mått runt huvudet på 44,3 :)
Helt sjukt när man kollar tillbaka på hennes första vägning och mätning! När hon föddes för exakt 10 månader sen vägde hon 3415g, var 48cm lång och hade 34cm runt huvudet.. Det är skillnad det! Den lilla docka man fick ta med sig hem från förlossningen är inte så liten längre.. Hon har utvecklats till en egen individ, hon är bestämd och vet redan precis vad hon vill ha :)
Hon blir helt galen när hon ser katterna här hemma eller de andra djuren ute på gården. Flinar och sprattlar som en tok :) Maskinerna är väldigt spännande dom med.
Härligt att bo på landet så hon har möjlighet till allt detta när vi känner för det :)

Nu ska jag snart laga mat. Soppan som blev över från igår mixade jag ihop till Tove ;) Dock inte med allt spad, för det är ju inte så smidigt att ge till henne :P
Jag köpte en wook-mix som jag tänkte stekt och slänga i lite korv som jag inte hade i soppan igår :) Blir nog bra tror jag, ska se om vi har lite cous cous med. Men det tror jag att vi har, har i alla fall inget minne av att jag har använt det sista ;)
Men minnet ska vi ju inte prata om så man vet ju aldrig :P Haha.

Efter maten ska vi [jag] styra bilen mot Skövde. Ska in på Ö&B innan simmet och handla kattmat. Men det beror förvisso på hur länge Tove sover nu, annars tar vi det efteråt. Inte svårare än så ;)

3 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Låter som en toppen dag!
Ha det gott!

Kram på er!

pernilla sa...

visst är det helt sjuk att de snart fyller ett!! kul att amanda är nästan exakt lika stora, amandas huvud är 4 cm större (big head=P) men vikt och längd är nästan identiska=)
lyx att morbror kan ta hand om tove istället för barnomsorg!

Anonym sa...

Gratta stora tösen från moffar och pussa henne mycket. ha det så bra puss pappa