Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 15 juli 2011

Gräddar

Senaste veckan [om inte längre tillbaka än så] har Tove krånglat och vägrat vällingen på kvällen. Jag hatar att bråka/tvinga med maten. Det är ju å andra sidan inte hela världen om hon inte dricker sin välling på kvällen. Är enda flaskan hon tar och det är den på kvällen innan nattning.
 När har era barn slutat med vällingen? Och hur många gånger/dag dricker/drack dom välling?
Idag har hon fått två mellanmål [inga stora, bara kex] så gröten ikväll åt hon för en kvart sen. Hon har ju inte fått nåt vidare mellanmål innan eftersom hon blir så mätt på dom och allt annat blir då förskjutet. Men provar såhär idag tänkte jag och då hoppar vi över bråket med vällingen också. Tror jag. Får se hur hon reagerar när vi har kvälls myset i soffan, utan välling. Vill hon ha så får hon givetvis men vill som sagt inte bråka med henne om mat. Vill hon inte ha så vill hon inte ha. Visserligen är hon inte så gammal och kan inte bestämma över allt. Men jag tänker då inte tvinga i henne en flaska välling som hon inte vill ha!

Eller har ni något bättre förslag? Har provat ge i hennes drick-flaska [den med sugrör] men de gick inte heller.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jobbade inatt, hann sova i en timme innan Tove vaknade ;) Hon är alltid en 7-sovare när jag jobbar eller inte är hemma.. Lite retligt är de ju! Men inget jag kan göra åt det ;)
Sen va jag uppe i två timmar, per skulle fodra och sen åt vi frukost och lite sånt. Vi gjorde såna bullar i ugnen, dom man bara stoppar in och gräddar :) Mums :)
Gick upp vid 14 sen :) Sov lite när Tove sov en timme senare. Skönt de, men de tar sån tid att somna bara. Men jag behöver ju sova då också. Nu ska jag snart förbereda maten tänkte jag och sen ska Tove nattas :) Eller så tar vi de lugnt tills Tove ska nattas och så gör jag maten då? Fast då kan jag inte sova då. Behövs kanske inte?

Ska jobba inatt också, även imorgon natt. :)

2 kommentarer:

Dessie sa...

Bara en liten tanke som slog mig, äter Tove inte mat mer er? Alicia åt med mig/oss vid bordet, samma mat som oss från 9-10 månader ungefär :O Pöööööööööööööööööööööss <3

Fiia sa...

Du har så rätt så! En flytt är aktuell för oss, dock inte till hus!

Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av sommaren! :) Kram