Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 7 december 2011

Pusslas

Livet rullar på i skrämmande fart. Snart är det jul och då ska vi ner till Skåne :)
Men innan det ska vi jobba en del och försöka komma iväg lite. Köpa lite julklappar och bara njuta. Vart och hur är en annan femma, men på något sätt ska det pusslas ihop ;) Kanske inte samtidigt men någon gång innan den 23:e December ska det vara gjort.

Jobbar ganska mycket som en del kanske redan förstått. Men blir ändring på det senast årsskiftet 2011/2012. Då jag slutar på ena jobbet. Med blandade känslor, men måste se till mig själv och min familj i första hand. Tyvärr blir ju inte alla så glada över såna beslut.

Har gått en Demens kurs via jobbet och den avslutades förra veckan med en föreläsning. Ola polme var den som föreläste. Han var super, pratade bra och var roande samtidigt som han förmedlade det han skulle på ett bra sätt :)

Trivs jättebra med jobbet! Tråkiga är ju att man inte får sova så ofta med Per. Men så är det ju när man jobbar natt. Partnern blir lite lidande på så vis. Men funkar ju inte med en dag-tjänst inom vården för mig/oss eftersom att Per jobbar som han gör. Då kan jag ju inte jobba kvällar. Vem ska ha Tove då och lägga henne sen på kvällen? Nä, de funkar inte.
Tur att jag trivs att jobba natt och på Sigghusberg :) Tove behöver inte vara på dagis alla dagar i veckan utan bara några dagar och ledig resten :) Då kan vi sova hur länge vi vill! Hatar att gå upp "tidigt" och behöva väcka henne :/ Men snart slut på det, för ett tag i alla fall. I framtiden vill vi ju ha syskon och då kan [ÄR] det bli ändring på det! ;)

Längtar

Inga kommentarer: