Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 29 februari 2012

Extradagen 2012

Idag var vi en snabb runda i Skövde efter att Tove ätit sin lunch. Hämtade våra ringar som kommit. Dom har varit där ett tag men vi väntade på tillgodo kvittot som vi fick när vi lämnade in min förra ring. MEN givetvis glömde jag kvittot hemma! Så får väl handla upp de pengarna på något annat ;) haha.. Inte fel det heller ;)

Blev en snabb lunch för oss på Mc Donalds också ;)

Nu är vi hemma igen. Per är ute och jobbar, Tove sover och jag sitter här. Håller på att tvättar. Ska bestämma med C så vi kan hämta tvättmaskinen snart med. Vill ju ha upp tvätteriet på ovanvåningen. För vart är det logiska i att klä av sig kläderna uppe, lägga det i tvättkorgen. Sen bära ner det en trappa och sen en trappa till för att komma till källaren, där tvättmaskinen finns. Sen upp med den rena blöta tvätten först en trappa och sen en till, för att hänga upp den? Hängde upp på tork i källaren innan men det är äckligt och luktar skunk. Blir ju lika mycket att bära oavsett om jag hänger nere i källaren eller uppe i hallen.
Är fortfarande bökigt och onödigt arbete att behöva bära tvätten först ner och sen upp igen. Bättre att tvätta uppe, hänga uppe och sen bara vika in! :)

Annars idag då?
Jo jag ska packa ihop allt som ska med ner till Skåne. Vi åker imorgon efter Tove ätit lunch. Så hon kan sova i bilen, smidigast så. Tiden vi har att passa är min klipptid 16:15. Så det är ju lugnt då, om vi inte behöver stanna femtioelva gånger ;) Men det brukar ju ta 2½ timme ner ungefär. Så det blir nog rätt lagom för mamma jobbar natt och behöver sova lite hon med innan vi kommer eftersom hon har en natt till efter det.

Här kommer en bild på min ring:

Längtar

1 kommentar:

Melinda - mamma till Julia sa...

Hihi nix, jag är inte gravid igen. Men det trodde jag! Har för tillfället ingen aning om vad det är som spökar, men kan tänka mig att det är spiralen... Ska nog ta ut den i morgon! =)

Vilken superfin ring!! =)