Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 20 februari 2012

Renovering

Igår var vi och köpte golv till blivande vardagsrummet. Ett mörkt valnöt klickgolv. Tror jag ;) haha.. Färgen är rätt i alla fall :P

Idag kom arbetskraften :) Hålen i taket är isolerade och lagade. Så nu är det bara att fortsätta måla brädorna. Eller betsa heter de kanske? Aja man doppar ner en pensel i en burk och stryker på brädan = måla ;)
Sen ska brädorna upp i taket..

Jag och Tove var först i Hjo men när vi kom fram till Colorama såg vi att dom hade lunch stängt mellan 13:00 och 14:00! Vi var där 13:11 :(
Så då åkte vi till Colorex i Skövde istället ;) Orka vänta där liksom. Beställde tapet till fondväggen, skulle väl komma inom 5 arbetsdagar. Men brukade tydligen komma tidigare. Återstår att se.

Det jag fick med mig hem var:
Renoveringstapet, eller vad de nu hette. Sån tapet som täcker små hål och ojämnheter. Tjockare tapet.
Vit tapet till 3/4 väggar. Dock inte helt vit utan med lite ähh jag vet inte. Kommer bilder sen ;)
Våtrumslim, till renoveringstapeten för tydligen skulle man ha det till den!?
Tapetklister till de vanliga tapeterna. STOOOOOOR burk till fyra väggar :P
Rollerset, 2st.
Penslar till färgen.

Ja jag tror det var allt. Och lite spik på byggmax ;) Typ så där 2000spik ;) Haha
Ska köpa sånt man lägger under golvet också, vad det nu heter? ;)

Inga kommentarer: