Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 18 februari 2012

Tillbakablick

Såg i en väns blogg att hon gjort en summering sen 2009, ja en gång om året då förstås. Tyckte de va kul så gör så jag med. Härmapa eller vad!? Haha


torsdagen den 19:e februari 2009


Jobbat kvällen idag, först blev de ju förlängt med en timme och de fick jag ju som extra.. Och sen kom jag inte ifrån jobb fören klockan var närmare 22.00.. Så en halvtimme till då ju.. Rätt bra.. Men de har vart tufft ikväll.. Massa å göra.. Och dessutom berätta för A-L vad hon skulle göra.. Tkr de e jobbigt att bestämma och peka så, men de funkade bra.. Och vissa som tar lite tid, och de märks ju! Men de e ju de som e de roliga med att jobba med människor så.. Att de händer saker hela tiden och att den ena dagen ALDRIG är den andra lik! Skojsigt:)
Sitter och pillar på min nya tele:) Hittade lite gamla bilder på tiger, sååå söt och liten han va när jag nyss fått han:P Sen sa de PANG och så va han så stor som han e idag;) Hehe.. Min fina kise-mis:)
Dom små växer fööör fort:(
Men men så e de ju med allt så!
Näe, nu ska jag packa lite.. Sen snacka med pojken min på msn eller lur eller nåt;) Och på tal om lur, min tekning e hel kass nu! Jobbigt.. Ska snabba mig att låsa upp den så jag kan skaffa mig halebop eller nåt ist.. De funkar ju här nere med och så får jag ner månadskostnaden en hel del ju! Med tanke på att den stora kostnaden just nu är min kära pojke:D <3>
Näe, ha de gött alla ni som bryr er eller skiter i mig!!

fredagen den 19:e februari 2010

Fy sicken natt!! Har inte sovit mkt kan jag tala om:/ Haft så ont i ryggen.. Hade en kudde mellan beben men de hjälpte inte jätte mkt.. Och kan ju inte vända mig i sängen heller.. Nu känns de lite bättre, men hur länge då?
Nyss duschat och ätit frulle, dock inte samtidigt:P Så nu e jag mätt, iaf för en stund.. Åt havregrynsgröt så de mättar ju lite längre än knäckemackorna;)
Snöar gör de fortfarande, har gjort de sen igår.. Usch!! Hur mkt mer snö va de tänkt att de skulle komma eller?? Börjar bli rätt trött på de nu faktiskt!! Och jag har en känsla av att jag INTE e ensam om de heller!!
Blir knäpp på mitt hår!! De e elektriskt!! Och vad jag än gör så får jag inte stopp på de.. Står rätt ut!! Så kan inte ha nersläppt hår längre, har jag inte kunnat på ett BRA tag!! :( Och de e ju knappt jag kan ta bak de i en toffs heller för de bara står rätt ut :/ 
Har de med graviditeten att göra kanske??
Hjälper inte heller att INTE borsta håret.. Suck!!
Ngn som har en okastrerad snäll han-katt att låna ut för ett par dagar?? Min lilla mysan e KÖNSMOGEN och jättejobbig, håller på varannan vecka med att vara kåter!! Men vill inte släppa ut henne ju:/ Hehe

fredagen den 18:e februari 2011

Dagen idag har varit rätt lugn. Tove vaknade vid 7.30 men fick ligga kvar till 8.10 :P Haha.. Snäll jag är va!? Men jag somnade om och hon låg där och pratade så hon led nog inte allt för mycket ;)
Sen sov hon i två timmar mellan 10 och 12.. Kanske hon vill ha in det på rutin? Och precis som att inte de räckte så låg hon och mös pappasfamn ett bra tag efter de och sen lite hos mig :) Mys humör idag med andra ord.
Va iväg och handlade lite efter lunch, lite nödvändigheter och gotte! Fy va jag är trött på hala vägar nu!! Usch.. Hatar när man inte kan gasa minsta lilla utan att däcken spinner och att det är så lurigt på vägarna på vissa ställen, barmark och nästa sekund är de blankis!
Nu slötittar jag på let's dans, kollar lite på datorn och [små] plockar igodisskålen ;) För en stund sen slank en portion med mumsig lasagnener i magen :)
Undra om det ska bli en bra natt inatt? Än har de börjat bra i alla fall! La Tove strax innan 19.00 och har inte varit uppe en enda gång!! [peppar peppar ta i trä!] Än.. Men än har bara natten börjat, e ju bara kväll än för oss förvisso.. Men hennes natt har ju börjat ;) Aja återkommer medresultatet imorrn :P

Tisdagen den 14 Februari 2012.
Alla hjärtans dag! Dagen har spenderats i Skövde och kvällen kommer spenderas i soffan, ensam. Gräsänka ikväll. Per och några till blev bjudna på trav.
Nu har Tove fått sin nya stol installerad i bilen. NTF skulle ju göra det. En BRIO ZENTO. Hon satt som en prinsessa i den :)
Bilen som har fått lite extra kärlek de senaste dagarna klarade sig genom besiktningen.
Beställde nya ringar också, blir nog bra! :) Så nu är båda ringlösa :O Vänta en vecka och sen kanske en vecka till. Men blir ju bra till slut :)
Trött är jag, sovit alldeles för lite idag!
Tove är piggare idag, troligtvis beror allt på att hon inte bajsat som hon brukar.
Jag har sorterat massor av kläder! Tre fulla sopsäckar med kläder, en med skor och två papperskassar med leksaker och annat. Tog nog nästan två timmar att göra, men nu är det gjort.. Fick ihop 2 stora kartonger och en stor kasse med kläder som är för litet som ska sparas eller säljas. Har inte bestämt mig än :P Blir kanske lite av varje ;)
Nu snöar det igen. Snöat hela natten men har som tur var inte blivit så mycket på marken.. Men ser ut som det kan bli mer av det som kommer nu. Men så är det ju med denna årstiden :P Lättare att dra pulkan när det är lite mer snö än vad det varit senaste dagarna..

Inga kommentarer: