Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 28 mars 2012

Abstinens!

Har som sagt abstinens.. är så jäkla sugen att färga mitt hår mörkt, den fina chokladbruna. Älskar den! Meeeen jag vet att jag kommer tröttna när utväxten kommer och man måste färga en gång i månaden typ!
Är ju rätt skönt att ha det som det är idag, nästan min egen hårfärg då jag inte färgat sen, ja sen när då?? Minns inte när jag färgade mitt hår senast ^^
Är nog när Tove var liten plutt bebis så för 1½år sen kanske..
OM jag ska färga det igen så ska jag nog gå till frisör varje gång eftersom det är så bökigt att göra det själv. Har ju inte ögon i nacken ;) Och DÅ kostar det ju 7-800:- varje gång! Och ska man då klippa sig också, vilket behövs göras oftare än vad jag gjort på länge :P Ja, då blir det ju ca. 1000:- var 7:e vecka ungefär :O
Finns ju annat att stoppa de pengarna i. Men är som sagt SUGEN!

Vad tycker ni att jag passar bäst i? Ljust eller mörkt? Nyans!?

Saknar Tiger något enormt! Får tårar i ögonen när jag tänker på det. Hur han måste ha lidit den tiden har var borta :/ Åhhh! Hade jag/vi fått tag i den idioten som körde på honom.......!!!!!!!!! :@

Som några av er kanske såg igår så var jag och Tove och hämtade en annan kisse igår. Eftersom mössen dansar på bordet [eller i alla fall på bänken och i skåpen!] så måste vi ha katt i detta hemmet. Tiger var ju inte hemma på en månad och det märks :O
Vi ville inte ha en kattunge utan vi ville ge en vuxen katt en ny chans. Så vi vände oss till ett litet katthem utanför Stöpen. [finns ett större katthem utanför Skara men de flesta katterna där hittas på soptippen och är illa däran, mår inte så bra och är ganska skygga. Inte bra alternativ för oss med barn och snart hund]
Dom hade tre katter att välja mellan men den ena trodde hon skulle passa oss perfekt, då han gillade deras hund [grand danoi] och funkade med hennes barn.
Katthemmet ser till kattens bästa och har därför 2veckors "öppetköp", så om det inte funkar får man lämna tillbaka och antingen byta katt eller få pengarna tillbaka. Så nu hoppas vi att det ska funka med lilla Alice också när vi hämtar henne om mindre än en vecka :) Det funkar kanon med Tove redan så!
Det är en kattpojke på 2år. Han har troligtvis haft två hem i sitt liv, kommit bort från det ena och när han kom till sitt andra hem fick han vara kvar där ett tag men när dom fick kattungar funkade det tydligen inte enligt de ägarna, så dom lämnade av honom på katthemmet där han hann vara i ca.2 veckor innan vi adopterade honom igår. 
Han är hur mysig och gosig som helst. Är gärna där vi är och spinner massor. 
Väldigt lik tiger i pälsen, dock inte i ansiktet och kroppsformen. Bosse ser ut som en hamster ;) Ser ni vem som är vem på bilderna?? ;)


















Självklart är han ingen ersättare av TIGER [saknar!! ♥] och känner mig hemsk som redan nu skaffat en annan katt. Men som sagt så är det med tårar i ögonen jag inser att vi måste ha någon som tar mössen i skåpet.. Och när inte Tiger kan göra det, får Bosse en chans att göra det.

2 kommentarer:

Dessie sa...

Du passar bästigast i den chokladbruna, sååååå fint och dina ögon framhävs =) Men, är ju massa jobb med att färga som sagt :P
Förstår att du saknar Tiger, jag blir fortfarande gråtig i ögat när jag tänker på Pitza och vi valde ändå själva att hon skulle flytta till katthimlen eftersom hon var sjuker :(
Bosse ser rolig ut =) Men syns på bilden att han är lite mindre än vad Tiger var? Eller bara Tiger som var en jättekatt kanske? Puuuuss <3

Anonym sa...

Hej.

Såg att du/ni bor i Hjo ?
Min man kommer från Tibro från början.
Han är också född 87.

Mvh Emelie