Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 24 maj 2012

Vårdcentralen

Vårdcentralen idag igen med Tove. Hon är fortfarande inte bra, hostar, snorar och har feber från och till jämt. Har varit så här i två veckor och lite till :(
Hon lät lite rosslig när läkaren lyssnade på hennes lungor. Men lite bättre när hon haft en lite mindre skrik attack ;)
Stick i fingret för ett rör med blod blev det med [hon sa inte ett knyst]. För att kolla CRP, låg på 17 så ganska normalt. Så med andra ord är det bara att vänta ut detta skitet. Tycker så synd om henne! Visserligen är inte febern så hög men att ligga på strax över 38 från och till i två veckor tar ju på krafterna! När hon dessutom började med 3 dagar med 40graders feber.

Hade tid mellan 10-11 då det är öppen infektionsmottagning på vårdcentralen. Inget dagis för fröken idag [eller imorgon!] och jag gick av imorse 07:15. La mig på soffan när jag kom hem 07:30 men Tove vaknade 08:10 och så har vi MASSA flugor här inne, låg under ett lakan men det blir ju VARMT!! ;) Så sov inte så mycket på den korta stunden..
Vi var hemma 12 efter en snabb runda på ica också. Åt och prata med per. La oss 13:30. MEEEEEEN Tove bestämde sig för att inte sova så länge som hon brukar idag [bara för att mamma inte sovit alls?] så hon vaknade bara 40 minuter senare :( Och här sitter jag nu.. Ska lägga mig när jag skrivit klart. Behöver jag skriva att jag är trött?

Som ni förstår så var jag tvungen att ringa vikarieförmedlingen efter VC besöket. hemma för VAB inatt. Går ju inte att jobba när man bara sovit 40 minuter på dagen [efter en natts arbete] när man har en natt till och inget dagis för sjuk flicka dagen efter.. Alltså inget sova då heller.
Tråkigt men vad göra? Per ska börja köra gräs imorgon.

2 kommentarer:

Dessie sa...

SV; Bra att även du hittade till den nya bloggen gumman :D
Mjo jag kom på det när jag gjort alla sit-ups.. så nu gör jag inte det mer =) Hihi. Magmusklerna behöver ju inte bli mer sabbade än vad dom redan är :S
Att ha en napp-besatt unge är ganska hopplöst ibland.. så vi gör INTE om det med Kevin haha ;)
Inte meningen att du skulle gråta när du läste, men ville ju skriva av mej lite! Igårkväll satt jag och pysslade med en sten som jag plockat, och skrivit "stjärnan" på och "allways in my heart" och lite stjärnor.. så ska upp till graven och lägga den i dagarna.. och hoppas den får va kvar med!
Alicia älskar sin "wan piss" så nu är där en till på väg hem till henne hehe :D Hon har dock linne under omifall att hon får för sig att ta av den !
Samma dag som jag pratade med Bvc om K:s bajsande.. så bajsade han på kvällen ;)
Hon slog ryggen, tjöt som aldrig förr och vi trodde hon skadat sej rejält.. men lite blåmärken och revor nu bara =) Kommer ju hända fler ggr.. är hemskt men händer!

nu tror jag att jag svarat på allt hihi :) Välkomna hem! :) Puuuuuuuuuss

Dessie sa...

SV; Visst är han, läskigt emellanåt! Föst tyckte jag att han på den bilden såg ut som en blandning mellan bror D och bror A haha ;)
Puuuss