Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 24 juli 2012

Inskrivningen hos barnmorskan

Idag var det dags att skriva in mig hos barnmorskan igen. Går in i vecka 14 imorgon, 13+0. En del uppgifter som ska svaras på. Slapp göra de "större" blodproven idag då det trots allt inte är så länge sen dom gjordes och att jag har samma partner som sist ;) Så riskerna för HIV och såna saker är väl inte så jättestora! :)
Men järnvärde [135 utan tillskott] , blodsocker och blodtryck [100/60] togs. Ja även vikten, har gått upp nästan 2kg sen jag var hos Bm sist den 25 maj. Nu står vågen på 59,7. Men som Bm sa så har jag ju lite tillgodo för på inskrivningen med Tove vägde jag 64 ;)
Eftersom jag nu ska ha liten ganska tätt inpå Första sa BM att det kan vara bra att stödäta järntabletter eller dylikt, då det kan dala snabbt denna gång.
Har för mig att jag aldrig var under 115 sist? Minns inte :P Och har för mig att jag startade på samma värde nu som då.

Fick tid för Rutin Ultraljudet och det blev den 22augusti :) Mindre än en månad dit med andra ord! Kommer vara i vecka 18 då för att vara precis exakt på dagen ;)

BM kände lite på livmodern efter att jag fråga om hon kunde göra det. Den växer som den ska för min vecka så det är ju skönt :)

Efter ultraljudet skulle jag ringa dit igen och få alla tider för resten av graviditeten. Lättare att boka in i förväg då jag jobbar natt och sover vissa dagar innan och efter pass osv. Och rätt skönt att ha allt bokat och klart faktiskt! :)

Inga kommentarer: