Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 8 juli 2012

Ingen blöja! :)

Tove har ju sen länge kissat på pottan lite då och då. Den 3/7 [dagen innan hennes 2års dag] började vi testa med att inte ta på blöja på morgonen, att istället kissa på pottan när vi tvättat av oss på morgonen. Vi är nu inne på 5:e dagen utan blöja. Har funkat över förväntan faktiskt. Hon är så duktig. Sen två dagar säger hon ifrån ordentligt att hon behöver kissa [Batt mamma och rusar med ett leende till pottan] innan dess har jag avbrutit i leken för att sätta henne på pottan. Visst har det hänt olyckor men inte ens 1 om dagen. Så helt klart över all förväntan, än så länge ;) Vet ju att det kan ändras också.

Med undantag för när vi åkt bil eller gått ut, då har jag satt på blöja. Det har egentligen inte behövts då det inte kommit något i blöjan utan det har kommit när jag satt henne på pottan sen ;) När vi va på sjukhuset i veckan för att fixa skenan hade jag med mig pottan i bilen. Hon kissa inte på hela besöket och jag satte henne på pottan när vi kom tillbaka till bilen, DÅ kissade hon :)

Så stolt över vår stora tjej :)

När vi går ut om en stund tänkte jag prova utan blöja.
Glad tjej :)

Fler som saknar Alice <3

Någon skulle låtsas sova i soffan

Glass är gott! Skulle hålla pappas glass, men smaka är ju ett måste ;)

3 kommentarer:

Dessie sa...

Å duktiga unge! Är så skönt att slippa blöja :D Alicia vägrar dock släppa sin nattblöja så hon fått ha den ett tag till, funkar nock inte att tvinga och hon är ju iaf inte fem :P
Puuuuuuuss

Fiia sa...

Oj, här händer det grejer!

Stora Tove vad duktig hon är :)

Väntar ni en liten? Åh vad spännande! Grattis Grattis!!!!

Therese - Mamma till Casper :) sa...

Sv: Vad skönt för dig att det gick så bra :)
Jag har ju tyvärr knappt några erfarenheter alls :( Ja jag hoppas verkligen att detta vänder snart.. Tack :)