Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 4 september 2012

Trampa

Då har jag pratat med chefen om hur jag tänker ang. mammaledighet och sådant. Ska ringa försäkringskassan så jag kan få hem lite papper om inkomständring och angående graviditetspenning [för det är väl så det heter nu?]

Ska söka 100% de två månaderna man kan söka för men så får vi se längre fram om jag kommer utnyttja det eller jobba vidare. Har som mål att jobba så långt det går i alla fall, kanske kan gå på halvtid innan med.

Sen har vi ju tänkt att jag ska vara hemma ca.2månader helt för att sen gå tillbaka och ta ungefär 8 nätter av mina 15. Men det är sånt vi få se längre fram. Omöjligt att veta det nu hur allt kommer gå och kännas!
Men nu vet i alla fall chefen hur jag tänker kring allt.

Tove har kommit på att man kan hoppa ner från soffan, från armstödet och ner i Alice säng som står nedanför. Undrar om hon hörde vad de andra mammorna pratade om igår? ;)

Nä jag får väl trampa ner för källartrappan och sätta igång några maskiner tvätt.. Har dock bara en att använda åt gången. Har en maskin till men den är inte inkopplad :( Ska ha upp den på toaletten där uppe när vi fått tummarna ur att köpa de rör och slangar som fattas. Undrar när det blir bara!?
Hatar källare! Blä..


Fixa mer med disken i köket innan den äter upp bänken ännu mer! :O

Halsbränna! Inte bra med pizza. Kanske lika bra det, att inte äta skiten för att slippa både onödiga kilon och halsbrännan.. Det som känns värst just nu är ju helt klart halsbrännan.

1 kommentar:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Ja det finns mycket trix med mammaledighet. Och även med husets fixande är det mycket att stå i. Ja pizzan kan man vara utan :)

Kram på dig vännen!!