Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 1 maj 2013

1 Maj

Blir inte så mycket bloggande för mig längre. Läser knappt några bloggar längre. Eller läser gör jag ju men det sker med långa pauser emellan ;) Mycket att läsa ikapp blir det varje gång :P Haha

Tänk att det redan är 1 Maj!! 

Jag är lite mer aktiv på facebook och instagram. På instagram heter jag Hanniie1, för er som inte redan följer mig där.

Men i alla fall, allt är bra med oss. Jag har jobbat en månad. En månad i almanackan, inte 30 dagar utan jag har ju 6 pass fördelat på 5 veckor. Så inte alls så illa som det säkert låter i många öron!
Är MÅNGA som har både en och två åsikter om detta. Men detta är ett val VI, jag och Per gjort och trivs med. Han vill vara hemma mer denna gången och jag vill komma ut och bara vara Hanna. Missuppfatta mig rätt nu, jag trivs  och älskar mina barn över allt annat. Men man behöver komma iväg lite då och då för att samla nya krafter. Om ni tänker efter så stämmer det!
Jag samlar min egentid på jobbet, som jag trivs med, och andra har sin egentid på ex. gymmet.
Nog pratat om detta, man kommer nog aldrig att tycka lika om den saken ändå. Huvudsaken är ju att ens familj trivs med valet man gjort/gör. Är ju inte så att mina barn är med en total främling, dom är ju hemma med sin PAPPA. Som är minst lila bra som jag, mamma är!

På fredag blir liten 3 månader! Vart tog den tiden vägen då!? Om två veckor är det tid för första vaccinationen och samma vecka dop. Smart planerat där ;) haha..
Ska bli kul att se vad Ellen väger och hur lång hon är nu. Jag ställde mig på vågen förra veckan, först utan och sen med Ellen. Vet att det inte blir riktigt rättvist resultat men det visade 6,8kg! ;) haha..

Idag när jag tog av hela locket på liggdelen såg jag att det inte alls var så mycket kvar innan hon når kanten med fötterna. Jag som tänkt hon skulle ligga i den ett tag till. Hmm, får nog tänka om.
Vill ju ha ny vagn tills vi ska börja med sittdel, får se hur det blir med det. Ska ju hitta en med. Vet vad jag vill ha men får se om det blir det i slutändan ändå. Vill prova ergonomisk sittdel denna gången. Har ju bara haft en vagn och det är den vi har nu, som vi köpte ny när vi väntade Tove. En kanon vagn, synd bara det inte är ergonomisk sittdel. Hade ju varit perfekt då :)

Förra året var jag och Anna mammabloggkryssning och vi har bokat in oss i en hytt i år igen. Ska bli så kul :D Denna gången kommer jag ju dessutom kunna dricka [ja inte för det är det viktigaste men kan ju vara gott med en drink eller två], jag var ju gravid förra gången :)

Funderar på om jag ska slänga i lite ny färg i håret ikväll? Får se, ska ju fixa maten med. Blir grillat kött och till det tänkte jag göra potatis, morötter och rödbetor i ugnen :) Mums :)

Inga kommentarer: