Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 3 september 2013

Hösten är här!?

Började skriva på ett inlägg innan idag som jag sen glömde posta, jag gör det nu istället ;-)

Jag tänkte bloggat från datorn, skrivit om kryssningen och om min vinst. MEN datorn vill inte som jag vill då den bara hänger sig och stänger av. Så nu blir det ett kortare inlägg så ska jag ta itu med datorn senare.

Snart hämta på dagis. När jag lämnade i morse fick jag veta att Tove ska gå med de stora barnen på måndagar ut i skogen. Bra träning för hennes svaga sida, som behöver mycket sämre stimulans. Mycket upp, ner och snårigt.
Uppskattar att dom gör detta för henne. Trots hon egentligen är ett år yngre än de barnen som är där ute.
Hösten har kommit!? Jo, i alla fall där jag bor. Känns i luften. Inget mig emot ;-)
Efter en underbar sommar ser jag nu fram emot hösten och senare vintern. Men kanske mest av allt nästa sommar? ;-)

Jag och Ellen var i Skövde innan. Köpa mobilladdare stod på listan. Inte bra med en laddare som suger ut det lilla ström man har kvar i telefonen ;-) uppfyller inte riktigt kraven för en laddare då. Haha.

Dagens lunch för Ellen består av soppa. Resterna av vår soppa som jag mixade så inget rinnig alls som soppa annars är. Blev perfekt puré med bitar i så som Ellen vill ha det :-)

Sen när vi hämtat Tove ska jag ta tag i disken och tvätten. Dom är inte klara än. Ska även mixa plommonen och aprikoserna. Köpte torkade igår som ska bli puré till Ellen tänkte jag.
Snart fylla på i frysen med persika också. Kanske mango och äpple puré också.
Äpplena är nog mogna här hemma snart så vi kan göra äppelmos :-) plommonen tar nog ett tag till.

Inga kommentarer: