Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 3 oktober 2013

Vattnet gick

Nu är det exakt 8 månader sen vattnet gick. Hade hunnot vara hemma från jobbet i 13 dagar. 6 dagar efter beräknat.
05:30 gick första hinnan men allt gick 06:30.
Klockan 08 pratade jag med förlossningen, då gick jag koncentrera mig när värkarna som nyss börjat, kom. Alltså ingen panik än. Dock kom dom ganska tätt och regelbundet direkt.
Fick tid 14:30, för kontroll. tror jag ;)
Den behövde vi aldrig gå på :P

Intensivt blev det på en halvtimme.
Tove in till grannen och vi till förlossningen. 09:39 kom vi dit. CTG skulle tas och prata lite.
Ringer på klockan lite smått i panik när jag vill börja krysya.
10:10 kom hon.
Jag fick ta av mig kläderna efteråt ;)  förutom byxorna som jag fick hjälp med att få av lite snabbt innan jag blev inrullad i rätt sal. Hehe
Der är 8 månader sen. Sjukt ju!

Tänker inte lägga upp en svullen, blå-lila nyfödd Ellen. Ni får en lite nyare vild från i veckan istället ;)

Inga kommentarer: