Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 13 november 2010

Lördagsmys?

Då har nästan denna lördagen gått den med.. Har haft lite mys med min lilla flicka :) Började med att vi båda somnade på golvet, fast inte så illa som de låter! Vi låg på ett täcke och hon låg i amningskudden och jag hade vanlig kudde och så ett mysigt tjockt täcke på oss :) Sov i 50 minuter, tills Per kom in efter att han slutat jobba..

Sen åkte Per och D och Tove skulle ha sin kvällsgröt.. Klockan va då runt 18.30.. Sen fick hon bada lite, först tänkte jag att hon inte behövde de eftersom att hon inte kräks så mkt längre! :D Men när man äter gröt s¨å ser man ut som ett grötmonster efteråt ;) Efter badet blev de soff-mys en stund! Men mammas (och pappas) lilla tjej va ju en tröttis så vid 19.45 gick vi upp och hon fick flaskan, fast hon äter ju inte så mkt av de som vanligt ;) Men inte så konstigt då hon nästan precis ätit gröt ju :P Och så la jag henne, hon vände på sig direkt när hon fått nappen (ligger alltid på höger sida när hon ska somna) och somnade direkt.. Fortfarande inte hört ett knyst från sovrummet :) Duktiga flicka!!
Så nu hoppas jag att natten går bra även fast hon nattats så "tidigt", att hon inte vaknar på "fel" sida av 6:an och tkr de e morgon..
Men hade ju varit skönt om hon kunde lägga sig vid den tiden och ändå sova till rimlig tid på morgonen ;) Men efter ett tag brukar de ju bli bra.. För från början så somnade hon ju vid 22 på kvällarna så de e ju mkt bättre nu :)

Idag blev de kyckling, ris och currysås och till de blev de "sommargrönsaker" och majs :) Smarrigt!! De tyckte tiger med, han fick nyss mina rester :P

Har städat lite idag (hade gärna städat lite mer men svårt med en flicka som inte vill samma, hehe), tvättat en del så nu har jag bara den gamla åkpåsen kvar att tvätta :) Känns så skönt att ha tvättat upp allt! Diskat massor har jag med gjort.. Eller nej, där ljög jag ju.. Diskmaskinen har diskat massor!! Hehe..
Och pricken på i:et va att jag bakade snoddas, kärleksmums, mockarutor eller mormors chokladkaka, kärt barn har många namn sägs de och de gäller nog kakor med tror jag!! Goda blev dom iaf :)
Vad brukar du säga att denna kakan heter?
Men de negativa med att baka e ju att man skaffar sig mer disk ;) Men de e de minsann värt! :D

Näe, nu ska jag fortsätta titta på "så mycket bättre" på tv4.. Men såklart blev de reklam nyss bara för de! Reklamen e så himla jobbig, kommer heeeela tiden och allt för ofta!


[älskar] [älskar] [älskar]

3 kommentarer:

Dessie sa...

Kärleksmuuuuuuuuums :))) Skönt att minigrisen sover bättre nu =D Puuuuuuuuuuuuuuuuss <3

Hanna sa...

Aaa, kommer ihåg att när vi(jag) flyttat till fagerhult så fattade inte jag vad de va för nedrans kaka du pratade om ;) Hade bara hört snoddas då.. Står ju de i de recepten vi har, 7 sorters kakor.. Hehe..
Japp, får hoppas att hon kan sova lite på morgonen med ;) Så vi slipper gå upp allt för tidigt :P Men de märker jag ju imorrn bitti! :O

Puuuuuuuuuuuuuuuuss! <3

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Kärleksmums helt klart!!