Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 21 november 2010

Tankar och funderingar

Jag tänkte på en sak innan, eller jag och Per gjorde de.. Är det så att man tycker sitt barn är gulligt, sött, underbart, vackert osv. bara för det är ens eget? Är det så att man inte ser själv om barnet tex. ser konstigt ut, är lite "fult" eller något sådant.. Bara för det är ens eget? För alla barn är ju faktiskt inte söta!!
För det är ju så att ingen säger till någon annan att man tycker deras barn är fult.. Man säger ju ändå att barnet är fint, gulligt, sött eller vad som.. Fastän man inte tycker så.. Eller? Man kanske ska vara tyst istället? Eller ska man säga den bittra sanningen till de föräldrarna? Eller bittra sanningen va väl fel ordval, för det hela handlar ju egentligen om tycke och smak!

Lite tankar bara, så ingen behöver alltså ta åt sig! ;)  Vi tycker ju såklart att Tove e världens sötaste och underbaraste unge, när hon sover, haha, näe skämt å sido.. Hon e världens bästa och finaste docka! :) [hjärta] [kärlek]


{Kommentera gärna och berätta om dina åsikter och funderingar!!}

3 kommentarer:

Kristina sa...

Klart det är så, har en bekant vars unge verkligen är skitful, ser faktist ut som... ja, det låter ju så taskigt att säga något, men det är nog det minst vackra barn jag sett, men hon tycker ju hennes unge är den vackraste som finns, och de flesta andra gör det inte... Så skönheten ligger utan tvekan i betraktarens öga.

Lizette sa...

Tror till 100% att det är så att alla tycker sina barn är underbara och söta fast att de kanske inte är det för andra.

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Jag tycker man ska vara ärlig oavsett om det gör ont att höra sanningen. Jag försöker att alltid säga vad jag tycker och givetvis sanningen.
Och det klart att man alltid tycker att sina egna barn är sötast, man har ju ändå gjort dom ;) hihi... liksom en del av sig själva :)

Kram