Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 9 november 2010

Vid snöfall låser man in sig??

NÄE!! Men inte "fick" jag åka iväg för de.. För de snöar och storm-blåser!! Visserligen har vi bara sommardäck på bilen men finns ju fler bilar på denna gård!!
Men icke då!! Så antar jag jag får avboka allt som är inbokat denna vinter (och alla vintrar framöver).. För de e ju dumt å köra när de e halt och snö!! Finns ju många idioter som inte kör försiktigt så allt kan ju hända, ellerhur!?
Så med andra ord måste jag isf avboka jobbet jag fick, för de kan ju snöa då med och vara halt.. Avboka Pers tid imorrn i skövde, för de kan ju vara snö på vägen och halt.. Avboka babysimmet för de kan ju vara snöigt och halt..
Jo, men vi startar eget så vi kan handla hemma också så slipper vi ju ut å köra överhuvud taget! Men tur vi storhandlade denna månaden så de e gjort, vi klarar ju oss iaf i 2månader på de vi har hemma.. Inte Tove då, men de får vi väl lösa.. Nån flygtransport eller nåt!
Säljer bilen(arna) fast dom ligger ju ute på blocket redan, synd bara att audi:n gick sönder annars hade ju den varit såld redan :( Hoppas den människan som ringde i helgen kommer denna helg och att han köper bilen med!!
För på vintern behöver man ju ingen bil då man ändå inte ska vara ute å köra pga. snö och halka!
Visst ja, BVC, jo men ngn får väl öppna ngt sånt här ute med.. Dom skulle förvisso starta nåt i blikstorp, kanske finns BVC och MVC där då? För dit kan man ju ..
Hoppas på ny tid till våren då de inte e halt och snöar så mkt.. Tove kommer ju missa 5månaders vaccinationen men sånt får man väl ta då man inte ska köra när de e halt och snöar??

Nu har jag iaf stängt av min mobil, eller pappas e de egentligen, eller iaf från början.. Undra när min kommer tillbaka? Men den kommer jag ju inte kunna hämta ut förren till våren iaf, då snön e borta och de inte e halt på vägen och då ligger den ju inte kvar här på ica.. Suck!!

Så nu går de inte att nå mig, får väl prova på Pers mobil isf.. Han har en 3:a ist för en 1:a i slutet som jag har..
Men iaf, nu e mobilen stängd för till vintern ska man bara sitta hemma å tråka och längta till våren då man får gå ut igen!!

Hejdå!!

4 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Öhm ???

Kram

Lizette sa...

Ojoj, vem är det som säger att du inte ska ut och köra när det är halt och hur har de klarat sig på vintern utan att köra någonstans? Kan hålla med om att man iaf inte ska köra med sommardäck när där är halt ute, men så dum är du ju inte så att du inte tänkt ut det själv. Jag säger kör försiktigt med en bil med vinterdäck/allround däck! Kram

Tosse sa...

Gav dig en liten award i min blogg hehe. ;) Kom med nåt riktigt härligt skvaller om dig själv nu. ;)

Lisbet Lindell sa...

Öhhhhh....... vem har sagt detta?
OK får du inte köära bil så skaffa häst och släde!

KRAMAR från Faster :)