Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 25 december 2010

Juldagen

Hade nyss hur mkt som helst att skriva, men helt plötsligt bara försvann de.. Bloggtorka? Kommer inte på ngt bra att skriva.. Hmm :/
Men julen har varit bra! :) Vi kom hem i eftermiddags, vi blev ju kvar hos Pers mamma inatt så jag med kunde dricka.. Inte för jag drack så mkt men jag hade ju inte kunnat köra på de.. Man kör ju inte bil när man druckit alkohol!! Blev en välkomstdrink, en halv grogg och ett glas vin.. Inte för att man måste dricka men de va trevligt att kunna dricka lite jag med.. Annars e de ju jag som brukar köra.. Lite tråkigt e de ju..

Vi fick mkt fint.. Ska samla ihop de imorrn eller en annan dag och fota de.. Iaf något av de.. Så ni får se! :) Tove fick bland annat en super fin och mysig fårulls-fäll, extra kul e de ju när den är här ifrån.. Så absolut närproducerad ;)

Har blivit två sena kvällar/nätter för min lilla gull-unge.. Men ikväll verkar de gått bra ändå, hittills iaf.. Hon somnade direkt när jag la henne vid 19.30, vaknat en gång för nappen och en gång till nyss och då fick hon en liiiiiten slurk mat med.. Ska prova nån gång med vatten ist, för de e ju inte mkt hon tar nu när hon vaknar.. Brukar vara så att hon vaknar efter en timme eller två och vill ha lite mat.. Kanske funkar att ge vatten ist och att hon sen inte vaknar alls för de då? Hoppas hon sover gott inatt med :)
Natten som var kommer jag inte ihåg när hon somnade, men va väl vid 23 eller nåt.. Försökte tidigare men hon ville inte riktigt och jag hade ingen lust att sitta där uppe när de andra började med julklapparna.. Så tog ner henne.. Hon somnade nästan i min famn men vaknade till då jag fick några paket.. Men så e de ju när de e såna här högtider ;) Sen vaknade hon en gång för napp, tror jag.. Och vid 03.00 för mat.. Sen vid 07.10 och låg och pratade i sängen till 07.30 och då gick vi ner till tv:n.. Men hon ville inte sitta i sittern så länge.. Inte samma som hemma ju ;) M och O låg redan i soffan när vi kom ner..
Vid halv tio la jag henne igen och hon sov i en timme ungefär.. Jag la mig på soffan en stund efter att jag lagt henne så de va per som tog henne när hon vaknade, då han nyss kommit ner när hon vaknade.. Sen kom han med henne vid 12.30 :P haha.. Jag sov gott i soffan ;)
Tove hade skrattat åt farmor och lekt massor med farbror P.. ;) Han hade gett henne massor av leksaker när hon satt i matstolen :) Gullungar :)
Lunch och sen åkte vi :)

Har städat undan gamla tapetrester och plast.. Ska sätta undan färgburkarna och lite sånt imorgon.. Blir även att jag dammsugar och moppar golvet, i massor av citron!! Eftersom att någon av katterna, eller kanske flera? tycker att det är helt okej att kissa och bajsa i de rummet!? Åhhh!!
Sen ska jag iaf ta isär Toves säng och passa på att sänka den ;) Hon tar nämligen tag i kanten med händerna och lägger upp sin ena fot på kanten med ;) Haha.. Så innan hon fattar att man kan dra sig upp ska jag sänka den :P
Efter de blir de att ta in sängen i hennes nya rum, be Per ta in hennes nya fina kista som hon fick i julklapp, flytta in hennes byrå eller iaf den vita.. Får se hur jag gör med den andra, eftersom de inte kommer passa in där med alla vita möbler och de lila väggarna..
Ska köpa ett konvektorelement [heter de så?] och sätta in där med, så hon har ett fungerande element på sitt rum.. Men så länge vi har dörren lite öppen kommer de ju in värme från övriga huset.. Men vill ju kunna stänga om henne med..
Jag hoppas ju på en tripp in till skövde nu i mellandagarna, både för lite handlande [MQ, H&M, Mat?, Element] och så vill jag ju att vi ska åka och bada.. Men får se.. ;)

Hade behövt plocka lite här hemma och städa, men ärligt talat så orkar jag inte.. Så jag ska göra i ordning lite mat för natten, Toves alltså ;) Och sen ska jag faktiskt gå å lägga mig! Och för övrigt så har jag skrivit rätt mkt nu känns de som!! ;) Haha

God natt :)

Inga kommentarer: