Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 10 februari 2011

Här igen

Nu sitter jag här ingen, utan min dotter :P Eller hon satt inte här innan heller utan hon sprang runder i sin gåstol och pillade på allt ;)
Nu sover hon, la henne 18.50 då hon satt och sov i mitt knä i soffan ;) Så går de när man inte sover på dagarna :P Hon sov förvisso mer idag men de senaste vilorna idag va ju knappt tio minuter i bilen.. Och den första hemma i typ 45 minuter.. Men de va ju runt 10-11! Hehe..
Hon protesterade ändå en gång när jag lagt henne, men de va direkt så hann aldrig ut ur rummet ;) Sen dess har de varit tyst :) Peppar peppar ta i trä! Hoppas de blir bra inatt med! :)

Nu har vi ätit, jag följde detta receptet! Mums :) Trots att både Hampus och Per va skeptiska till såsen så tyckte dom de va gott.. Sa dom iaf ;) Hehe Men de va kanske mest för husfridens skull? ;)

Per har gjort negerbollar och Hampus [med hjälp av mig] har gjort i ordning tosca kakan, dock va den i sån färdig kartong så bara att tillsätta smör och vatten ;) Men han tyckte de verkade rörigt ändå :P Så jag assisterade honom lite :) Nu står den i ugnen och Pers bakverk i kylen.. Men får se om vi orkar något av de sen för iaf jag är rätt mätt från middagen..

Har en liten känsla att de lär vara uppätet imorrn iaf av en viss nattuggla vid namn Hampus.. Inatt [läs: i morse] va han uppe och tvättade sig och borstade tänderna 05.20!!
Jag har blivit otroligt svår väckt men just vid den tiden vaknar jag ganska lätt fortfarande.. Och strax där efter vaknade min lilla prinsessa.. Då fick hon mat igen, hon åt vid 01 också.. Men där på morgonen går de ju an att ge mat eftersom hon då sover till 08 ungefär :) Skööööööööööönt!
Hon vaknar färre och färre gånger för nappinstoppningar, vilket jag är glad över :) Hade ju varit skönt att slippa mata nattetid med men man kan väl inte få allt på samma gång?
Hon har ju precis börjat lägga sig 19 ist för 19.30-20.30 så bara de är ju ett framsteg ;) Hehe När hon dessutom brukar sova till 07-08 ändå är de ju ännu bättre :) Så antar att jag klarar av att gå upp de gångerna på natten iaf :D Sålänge jag får sova lite längre på morgonen.. Allt e ju nästan bättre än när uppgången sker på fel sida 6:an! Alltså runt 05!!! Glad att den perioden är över, för denna gång.. För de kan ju komma tillbaka och de e jag väl medveten om! Därför jag uppskattar detta här och nu :)




Inga kommentarer: