Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 30 mars 2011

Massor!

Idag har vi verkligen haft fullt upp! Jag packade ner en trött Tove i vagnen runt 09.45 så gick vi mot församlingshemmet men väl där fortsatte vi förbi och gick mot blikstorp ;) Eftersom hon bara sovit i vagnen i 15 minuter och de tyckte jag va för lite :P Hon vaknar ju så fort man kommer in och just där vill jag inte ha henne ute för man har ingen koll där och ganska nära vägen.
När vi kom dit igen vaknade hon och vi kom lagom till fikat ;) Haha.. Vi va där 10.30 ungefär.
Tove åt macka och sen fick hon sin lunch, omvänd ordning med de gick bra ändå! Haha ;) Vi hann med lite lek innan det var städning och avslutningssången och hejdå.
Jag fick pratat med fröknarna som Tove ska ha sen när hon börjar på maskrosen och dom verkar vara kanon :) Ska dit på öppethus på tisdag, det var mellan 15-17 så det ska vi nog kunna klämma in. För samma dag ska vi på hockey, första final matchen va de nog? Så då ska nog Tove sova hos sin farmor [vi med sen], om Per pratat med henne förstås :P

Nu är jag nyss hemkommen från Skövde, babysim och handlat lite. Idag var C och M [och deras små] också där, super skoj :)
Tove dyker massor och sprattlar som världens fisk i vattnet :) Idag var första gången hon själv "hoppat" i från kanten, de andra gångerna har jag fått hålla henne i händerna men idag lutade hon sig fram själv! Duktig! :) Hon är så söt för hon vet ju precis vad som väntar. Hon kniper igen ögonen och stänger munnen, sen tippar hon i vattnet till mig :)
Nästa gång ska de andra barnen få prova på att dyka för första gången :P

La ut denna på min facebook innan:
Om din bror har facebook sätt denna på din status. om han inte kommenterar detta inom 5 minuter är han tvungen att ge dig ett gigantiskt påskägg.
Eftersom att jag va rätt säker på att ingen av mina bröder skulle invända med något ;) En var i skolan, en på jobbet och den tredje låg och sov! [klockan 13.00!!]
Nu precis fick jag kommentar på det, visar er två stycken:
Hampus[lillebror]- Fusk!! Jag var ju inte ens vaken :O
Arne[släkting]- observera att påskägg kan utläsas på-skägg. alltså ett skägg man klistrar på. Hampus, det kan du väl ge henne!


Sistnämnda kommentar höll jag väl inte med om direkt ;) HAHAHAHA
Ikväll blir det en egen komponerad gryta som kommer innehålla köttfärs, wienerkorv och bacon. Tror det blir ris till det, men de får vi se. Tove ska ju nattas först. Just nu så tror jag att nattningen kommer bli lite senare än den brukar vara, kanske 19.00 istället för 18.40-18.50.. Inte så stor skillnad men ändå :P Är precis som om ohn går in i en vägg, först jätte pigg [som hon är nu!] till att hon är jätte gnällig och vill ha vällingmys i soffan och sova.

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Låter som en bra dag!

Kram kram

Fiia sa...

Ja det var lite jobbigt.
Han var fixerad med huvudet neråt, men trots fixering så kan ju barnet flytta sig ändå vilket han gjorde två dagar innan vi åkte in till förlossningen! :(