Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 26 april 2011

Diskmaskin, kokat och mixat :)

Diskmaskinen bråkade ju med oss för ett tag sen, hade en kille här som fixade med den. Ändrade lite med slangar och så. Skulle egentligen bytt rör med med de fattades någon bit eftersom vi har ett kök från femtonhundrafrösihjäl.. ;) Men den har funkat hyfsat ändå. Dock har man fått starta om den då den hängt upp sig och stannat mitt i programmet. Igår fick jag göra samma sak men när programmet var klart va där fortfarande vatten i botten av maskinen :(
Hoppas han kan komma idag igen och fixa med den. Kan ju inte ha de såhär. Den är ju inte så gammal heller! Har väl haft den i 1 år eller nåt. Knappt! Kasst..

Tove vaknade 06.30 idag och det märktes för hela morgonen blir bråkig och gnällig då. Att en halvtimme gör så mycket! Men jag fick i henne lite gröt och nu sover hon igen eller hon har väl sovit i 20 minuter kanske ;)
Skönt att hon sover vid denna tiden idag eftersom vi ska iväg.
Jag ska packa "skötväskan" och förbereda allt när jag skrivit klart detta inlägget. Har lagt undan den riktiga skötväskan och tagit fram en annan väska som är sydd på syslöjden av min lillebror :)

Har kokat potatisen som jag skalade igår, även morötter och blomkål till Toves mat. Hon fick provsmaka och verkade gilla denna maten också :) Smakade lite taco eftersom jag hade i köttfärs som blev över då vi åt taco för ett tag sen. Givetvis har den varit i frysen emellan! Haha
Blev 9 burkar med mat till henne. Har inte bestämt mig för hur vi ska göra när vi åker till Skåne [Pappa och Sussi], om jag ska ha med mig mat hemifrån eller om jag ska göra mat där?
Kanske smidigare att ta med en burk och sen göra till de andra dagarna där? Eller så tar man med till alla dagarna [blir ju 3 dagar] så slipper man bry sig om det! ;)

Blir en tripp till Hjo. Ska först till babycaféet och efter de ska vi träffa de andra mammorna och barnen i stadsparken :) Handla lite fika också men de går jag nog och gör efter jag varit på Arken [babycaféet] :)
Kanske köpa glass på moster elins? Eller inne på frestelsen? Hmm.. Svåra val det här! Haha

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Låter toppen!!

Kram på er!

Melinda - mamma till Julia sa...

Vad dåligt med diskmaskinen, hoppas att den fungerar bra snart igen!

Mysigt det lät att träffa de andra mammorna i parken, vi i vår föräldragrupp ses nästan aldrig. Och aldrig har vi varit allihop, utan typ 2 par! Trist! :/