Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 17 april 2011

Hemma från övernattningen

Trevlig kväll med grillning och gott sällskap! Mys i soffan till film :) Härligt att komma bort lite även fast Tove inte sover längre på morgonen fastän hon läggs senare på kvällen. Vi åkte vid 19.00 igår, alltså när hon egentligen lägger sig. Hon somnade i bilen och sen va hon vaken MEN trött tills jag la henne 21.00. Va ju många kompisar att leka med så innan dess gick de ändå inte att lägga stumpan! Hon somnade på direkten och vaknade inte förren 04.00 ungefär och ville ha nappen :P
Dock sover inte jag så bra i samma rum som hon, hon bökar och rör sig när hon sover och de hörs jätte tydligt i resesängen ;)
Sen blir det ju varmt i ett litet rum med 3 personer. Men har ju sovit lite i alla fall. Sen är det ju som sagt tråkigt att hon vaknar 06.00 fastän hon sovit 2 timmar mindre under natten :(

Hon sover nu, eller gjorde för just när jag skulle börja skriva denna meningen börjar hon gnälla där uppe! Inte många minuters sömn för henne inte.
Hade behövt åka och handla: Smör, Gröt [till Tove], Yoghurt [till Tove] och kanske ett bröd? Men antar att de får vänta..

Har vikt ihop och burit upp tvätten som hängde på de tre tvättställningarna jag har och satt igång en maskin till. Har nog två maskiner kvar sen är all tvätt upp tvättad! :) Så skönt och så duktig jag är då! ;) Haha.. Fast jag får ju skylla mig själv som inte tvättar efter hand och istället väntar tills kläderna sinar i garderoberna :O
Men det ska bli ändring på det nu!!

Nu ska jag ta disken [eftersom det inte blev gjort igår :@......] och även slänga ihop degen till brödet och baka ut det sen [som inte heller blev gjort igår:@......] Så himla ledsamt!

Mysan smet ut igår när vi åkte och kom inte tillbaka alla igår eller inatt, Per ropade på henne när vi kom hem och då kom hon springandes från hönshuset [de gamla vi har nere på tomten] så nu är både hon och hennes bebisar lugna igen. Jag med! Har inte någon större lust att flaskmata 5 kattungar :/

Verkar för övrigt som att Tove somnade om?

2 kommentarer:

dessie sa...

Skönt att komma hemifrån en natt :) Det där med att inte sova längre fast man somnar sent känner jag igen.. på nyår var Alicia pigg (!!) och vaken till ungefär kl 01 när vi gick hem, sen deckade hon i vagnen och vi väckte henne vid 2 när vi var hemma.. men ungen gick upp 05.30 sen! Haha. Guuuuuud vad pigga vi var! :P Skönt att kisekatten kom in till sina bebisar :) puuuuuuuuuuuuuss <3

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Tack för att ni kom. Alltid lika trevligt!!

Kram kram