Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 21 april 2011

Ny tvättade fönster!

Har tvättat fönster idag, dock inte mina egna tyvärr! :( Måste göra de vilken dag som helst. Suck! Så tråkigt men det går ju rätt smidigt och fort. Om fönsterna hade gått åt rätt håll vill säga! Smidigast är ju om dom öppnas inåt för då slipper man hänga ut genom fönstret när man ska tvätta de sidan om. Men våra öppnas utåt :( Buhu!
Så får se hur jag gör. Kanske köper en fönsterskrapa med långt skaft så jag kan stå på utsidan?
Får nog grubbla på detta en stund, eller rättare sagt ett tag! Haha.
Vågar ju knappt dela på våra fönster med risk att få båda delarna i näven!? Haha.

Ätit spenatsoppa med ägg, mums :) Fast de va till lunch, nu precis klämde jag i mig två kladdmuffins! DET var gott :)
Tog upp köttfärs till ikväll. Kommer bli sent ikväll igen eftersom jag ska köra till Hjo en runda till när Tove vaknat och ätit gröt. Runt 16.00-16.30 ungefär. Hampus ska u spela fotboll och de går inte överdrivet med bussar! Tråkigt men så är det väl på landet?

Nu ålar sig Tove fram som ett skott! Fort går det :) Duktig tjej! Bättre sent än aldrig? Haha.
Va ute och gick lite i trädgården innan, gungade och sen satte vi oss i gräset. Härligt väder trots att inte himlen är helt blå. Men är ju 19 grader ute ändå, då kan det vara skönt att inte solen steker där ute! För DÅ hade de varit varmt!

Var ju med och tävlade här, http://patriciaaxelsson.blogg.se/2011/april/tavla-om-partyspelet-vaghals.html, tävlingen avslutades igår och när jag läste bloggen nu på eftermiddagen såg jag att det var jag som vunnit :)
Ska bli kul att spela det sen :) Vill inte tränga mig på nu i påsk men går nog och hämtar det efter helgen eller något!

Köpte en ny mascara igår, att jag ens vågade byta! Haha. man blir ju lätt bekväm med den man har och skulle man byta så kan det ju bli helt tokigt och fel. Men denna va kanon! Jätte lätt att applicera på fransarna och den fångar upp de allra minsta! Förlänger lite också ;) Valde såklart BRUN! Tycker den blir alldeles lagom, den svarta blir så hård. Brunt känns varmare :) Den här köpte jag:

Affärerna har öppet som vanligt idag va? För just nu fick jag lust att åka till hem och hobby när jag ändå är i hjo. Se om dom har fönsterskrapa och lite såna grejer. För jag tänkte att jag kanske skulle ta tag i mina fönster imorgon? Men vi får se ;) Haha.
På ett sätt känns det inte lönt eftersom att Per och de andra här hemma kör bajs och sår, då ryker de ju en del. Men å andra sidan så kommer det ju ryka och så ett bra tag till. Så får nog ta tag i det imorgon ändå :) Är ju skönt när det är klart sen, när man kan se ut :)

Inga kommentarer: