Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 13 april 2011

Regnet kom visst :(

Man ska aldrig säga aldrig och aldrig säga att regnet inte kom! För det kommer då. Eller i alla fall denna gången :P Men det ska dra undan nu under dagen, dock tråkigt eftersom att jag och Tove ska till korsgården sen idag. Till Maria och Axel :) Hade ju varit skönt om det varit varmt som de andra dagarna med de skulle bara bli runt 5-6 grader, så typiskt! Men man kan ju vara ute ändå :)
Kom på att jag ju faktiskt har en jacka till till Tove, ska rota fram den sen. Eller rota och rota, den ligger nog i understa byrålådan! Brukar ju sortera och lägga nästa storlek i den :) Dock börjar de sina med större kläder nu :O Innan köpte jag ju så jag hade lite större också. I klädpaket från tradera och sådant. Men det har ag alltså inte nu, fast inte hela världen. Tror hon kommer ha 74 ett tag. TROR! ;) Men det löser sig ju. De gör det alltid!

Idag ska vi som sagt till Maria och Axel vid 11 snåret. Sen är det ju babysim 14.30 :) Så fullt ös hela dagen, de gillas :) Blir alltså inget STOR & liten idag heller, missade ju förra gången också då vi var jätte förkylda! Men nu är vi ganska bra igen, rinner inte alls mycket längre så det är skönt!

Ska sätta igång maskinen jag laddade igår med tvätt. Vårjackan och min väst bland annat ;) Även tömma diskmaskinen och ladda den på nytt! Kanske dammsuga också innan vi åker?

Läste i en blogg igår [brukar jag förvisso göra] och fy 17 va hemskt! Usch för dessa sjukdomar, barnsjukdomar! Och INGENTING kan man göra åt det, bara försöka göra det bästa av situationen och leva med det. Om det ens går att leva med det. Inte många som överlever några veckor efter födseln ens :/ Denna "lilla" tjej har överlevt i över 2 år! Dock inte problemfritt, hon blir sämre och sämre. Stackarn, stackars familj,   släkt och vänner.
Vad har alla dessa familjer gjort för att förtjäna detta? Vad gör att just vissa drabbas och andra inte?
Cancer, JEB, PSD och annat hemskt. Varför?
Inte meningen att man ska förstå? Blir så ledsen när jag tänker på det! Och ARG. Men till vilken nytta, man är så hjälplös. Kan inget göra.
Fäller en tår. Till ingen nytta?
Jag har inte förlorat ett barn [förutom mina misfall] så jag vet väl inte vad det handlar om, hur det känns. Går inte att föreställa sig heller. Så svårt! Lider med alla ni som förlorat någon alldeles för tidigt [hjärta]
Bilden på flickan har fastnat i min näthinna. 

Inga kommentarer: