Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 15 april 2011

Tar aldrig slut!?

Tvätt i oändlighet! Någon som lagt en förbannelse över mig och mina tvätt? För det tar ju aldrig slut. Kommer bara mer och mer hela tiden!
Håller på att vika all den tvätt jag tvättat senaste tiden, drar ut på de in i de sista för det är ju SÅ tråkigt! Men ingen som gör det åt mig så bara att ta tjuren vid hornen och börja! ;)
När jag vikt all tvätt och sorterat upp den i högar på hela sängen kom jag på att vi har en "glömd" garderob och satte mig i den, jag fick ihop två tvättkorgar med tvätt!
Så nu har jag börjat tvättandet igen! Har kört en maskin innan idag med, ett par dagars tvätt. Skönt att ta en maskin efterhand och inte vänta så länge som jag gjort innan. Blir ju absolut inte roligare att tvätta för de! Snarare tvärtom eftersom man får så mycket och många maskiner på en och samma gång.

Hittade även en påse med gravid-byxor. OPS! Där va visst de paret finbyxor som Dessie ville ha ;)

Pratat med pappa en stund :) Börjar närma sig nu, vi ska åka ner 29-30-01 april/maj :)

Om jag skulle fortsätta med min tvätt? Innan Tove vaknar ;) Får se hur långt jag hinner, hon har ju sovit en stund nu :P Men man behöver ju vila sig lite! Haha ;)

2 kommentarer:

Melinda - mamma till Julia sa...

Duktigt att tvätta! Jag tycker att själva strykandet av kläderna är det allra tråkigaste, + att allting tar en sådan tid!! Men det måste ju göras, tyvärr!

Jaa, det finns en sådan inställning som jag kryssade för! Tydligen verkar det inte ha hjälp.. eller också är jag helt korkad xD Men det gör ingenting att de är olika storlekar. Tänkte klistra in dem i vanliga pappersalbum, det blir nog lika bra det! =)

Melinda - mamma till Julia sa...

Jo, det hade antagligen blivit det! =)
Hur klarar man sig utan strykjärn :O Nästan INGEN jag känner stryker, men vi stryker typ varje plagg, haha! Förutom underkläder och strumpor då. Blir det inte skrynkligt? :O Eller hänger man kläderna bra när de torkar? xD