Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 30 maj 2011

Bokstaven [H]

Hatar dessa flugor. Dom har kommit nu igen och det är förvisso inte så konstigt med tanke på att vi har korna gående i hagen precis brevid huset ;)

Hemskt tråkigt att det blivit som det blivit. Men nu är det såhär och vi får försöka lösa allt på bästa sätt. Har ju kommit en bit på vägen när det gäller att lösa saker och ting i alla fall och det är ju alltid något :) Tack för hjälpen <3

Hjälplös är man. Vissa grejer kan man påverka men inte allt. När man är liten har man inte mycket att säga till om och inte heller klarar man sig utan sina föräldrar [eller andra vuxna som tar hand om en]. Man är helt i de vuxnas händer, så då får man bara hoppas att de vuxna gör allt för de små. Sen när man är vuxen [när blir man det egentligen?] kan man känna sig hjälplös när man inser vad som kan hända med en själv eller med nära och kära. jag gör det i alla fall! Sen kan jag givetvis inte tala för någon mer än mig själv. Men tror inte jag är ensam om detta ;)

1 kommentar:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Kloka och sanna ord. Ha det så gott!

Kram på dig min vän!