Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 21 juni 2011

Bokstaven [Y]

Yrar, det är vad jag gör nu. Jag ska ju jobba imorgon, i Falköping. Gå brevid egentligen ;) Men ja, jobba! Och då ska Tove vara hos vänner. Efter frukost på Torsdag åker jag och Tove ner till Malmö :) Kommer hem på Söndag eftersom att jag börjar mitt sommar schema då! :)
Blir många nätter borta men det ska nog gå bra :) Hon sover ju bättre borta nu än för bara några veckor sen! Och hon somnar om själv på morgonen så man får lite sovmorgon :) Oftast i alla fall och mest hemma ;)
Men så himla skönt att man får lite belöning nu för att man fick gå upp vid 05-06 rätt länge! :) MEN jag VET också att detta kan ändras! ;) Men det tar vi då! :P
Sammanfattning: Jag har en del att packa ikväll när jag nattat Tove ;) Så slipper jag göra det imorgon när jag har en svans efter mig ;)

Yoghurt köpte jag inte idag när jag var och vecko-handlade. Jag köpte kräm istället :) Mums :) Kräm och ovispad grädde eller mjölk :)

Yrke, jag gick barn och fritidsprogrammet på gymnasiet. Sommarlovet när jag gick i 2:an jobbade jag i vården. Så direkt efter studenten började jag jobba på det stället. Tog studenten 2006. Och i januari 2007 började jag läsa till undersköterska, jag hoppade då in i en klass som läste på komvux. 3 terminer. Dom hade gått en termin när jag började. Sommaren 2007 läste jag in de kurser jag missat första terminen och fortsatte sen på distans till hösten också. Var klar undersköterska i början av december 2007!
Glömde berätta att jag samtidigt som jag pluggade även JOBBADE 70%.. Kan sammanfatta året 2007 som väldigt intensivt! ;)
Fick fast tjänst september 2007 och fortsatte jobba där [psykiatrin] tills jag sa upp mig i mars 2009. Det var då jag flyttade upp hit. :)
jobbade som personlig assistent ett par månader och sen började jag jobba på samma boende jag ska vara på i sommar. Så bortsett från att jag varit mammaledig april-2010 till nu [men har ju jobbat som personlig assistent sen november 2010 osckå], har jag jobbat där sen juni-2009.

Idag var sista dagen som personlig assistent i Hjo. Ska jobba enstaka timmar i månaden framöver, men annars är det svårt att kombinera dessa två arbeten. Och jag kan ju inte jobba hur mycket som helst heller! Måste tänka på Tove och Per också :)
Men ska bli kul att börja jobba där igen :) Ska sen satsa på natt tjänst efter sommaren när Tove är inskolad på dagis :)