Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 22 juni 2011

Utmaning

Blev utmanad av Anna


1 – Hur länge har du bloggat?
- Sen Augusti 2008

2 – Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
- Hade inte hört så mycket om det innan jag började, men det lilla jag hörde lät kanon! :)

3 – Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
- Det minns jag inte! ;) Men skulle väl tro att det var Dessies blogg :P Dock är det inte den hon har nu, hon brukar byta blogg ibland ;)

4 – Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
- Spännande att läsa hur man tänkte då och vad som hände. Är ju ett tag sen trots allt ;)

5 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
- Varje dag läser jag nog ett 10 tal.. Några till kollar jag in regelbundet :)

6 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
- 100% är dagboksbloggar. Dock finns det lite tips och mode i någon av dom.

7 – Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
- Kan jag inte svara på.

8 – Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
- Skulle väl vara Dessie då?

9 – Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
- Det har jag inte frågat ;) Haha.. Men tror dom tycker det är kul att jag bloggar eftersom jag bor långt ifrån familj och en del vänner. 

10 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
- Det hoppas jag!

11 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
- Jag har en gräns och den följer jag.

12 – Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
- Säger som Anna..

Pengar, intima saker som sex och hänger heller inte ut någon! Detta platsar inte i min blogg.

13 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
- Ingen alls! För min skull och möjligtvis för nära och kära så dom vet vad som händer här uppe :)

14 – Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
- Inte fullt ut, man skriver ju inte allt i bloggen. inte jag i alla fall!

15 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
- Nepp.

16 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
- Självklart kan det vara så. Vissa skriver ut alldeles för mycket. Men det kanske inte dom tycker?

17 – Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
- Nej.

18 – Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
- Nej, man får ju tänka igenom vad man skriver innan ;)

19 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
- Kommer inte på några ;) 

20 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
- Det tror jag :)

21 – Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Dessie
Jessica
Lisa
Kristina
Lizette

22. – Finns det någon som inte bloggar var blogg du skulle vilja läsa?
- Inte som jag kommer på nu ;)

Inga kommentarer: