Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 22 juli 2011

Pärlsocker

Idag är det fredag och det innebär jobb för min del. Men inte än på ett par timmar, ska jobba natt. Blir mina två sista nätter för denna sommaren. Jobbar imorgon natt också nämligen. Sen på måndag morgon går jag på mitt dag/kväll schema. Får se hur den omställningen blir, lär ju vara TRÖTT på måndag morgon i alla fall!
För er som inte tog till er det jag skrev nyss kan jag upprepa ;)
Jag jobbar fredag och lördag natt, alltså går jag av på lördag morgon OCH söndag morgon för att sen gå på igen på måndag morgon. Alltså får jag en natt ledigt bara innan jag ska vara på jobbet igen 24 timmar senare. Oftast behöver man ha i alla fall 2 nätter ledigt innan man ställt om sig igen på att man faktiskt ska sova på natten ;) Men det ska väl gå bra. Det får det ju göra :P Hehe

Så idag ska vi bara vara hemma, är knappt väder för något annat än inomhuslek ändå. Regn och rusk! Jag ska försöka sova när Tove sover middag, dock tror jag att hon även idag kommer hoppa över förmiddagsluren. Annars skulle hon ju lagt sig inom en halvtimme ungefär då det är då hon "brukar" lägga sig. Men nu gick vi ju upp 08.40 så då blir allt fram skjutet. Åt inte frukost med en gång heller utan det gjorde vi först en timme senare ;) Då fick hon gröt och macka.

Ska försöka att bära upp tvätten sen, det är ju en del :( Så blir det när man inte tar det med en gång! Ska slänga in en maskin sen också så vi blir av med högen på toaletten ;) Är väl 1 maskin där. Kanske 1½.

Luktade schampo innan när Tove kom fram till mig och jag tänkte bara att de va konstigt då jag inte smort in henne med något och inte heller duschat henne nu på morgonen. Per reagerade också ;) Sen upptäckte jag att Tove lekt med den schampo flaskan som Per hade haft med sig igår. Ops! Torka lite schampo från golvet :P Busunge!

Knackade nyss på dörren, såg ingen bil utanför men öppnade såklart ändå ;) Där stod N som höll på att baka men upptäckte att hon inte hade något pärlsocker hemma och man kan ju inte baka bullar utan pärlsocker på! ;) Tur vi hade då ju :) Hehe

1 kommentar:

Dessie sa...

Hoppas du får sova lite nu innan du ska jobba =) Jag fattade faktiskt (!) första gången du skrev hur du skulle jobba :P Höhö. Hahahaha, bus-tove varit i farten igen =) Hihi. Vad bra med så nära grannar så man kan låna av varandra! Du får gå oc knacka på om någon timme och be att få tillbaka pärlsockret, med en bulle under!! :D Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss <3