Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 18 juli 2011

Satt och läste lite [sjuka] trådar på familjeliv och ramlade över en kul tråd. Alla tjejer vet ju hur det är att ha mens! Men det är inget man pratar öppet om direkt ;) Lite pinsamt och äckligt är det ju. Denna tråden handlar om alla såna PINSAMMA händelser man varit med om när man haft mens. De som blött igenom på lakanet hos pojkvänner och fått blodfläckar på byxorna i skolan osv.

Eller som detta:
Akutslut på bindor och det blev till att "låna" en av lillans blöjor innan jag tog med henne ner till affären för att handla. Hon såg det och frågade vad jag gjorde och jag hade inte riktigt riktigt tid att förklara så jag sade bara "mamma lånar en av dina blöjor". Inte trodde jag hon skulle säga det till alla vi mötte i affären. Men det gjorde hon. "Mamma har lånat min blöja". Och där gick jag med jätterumpa och kunde inte riktigt säga "ja men jag har ju fått lite mens bara".


Skrattar så mycket så jag gråter! Guuuuuud så kul ;) Dock inte lika kul att vara med om det, men det är ju så vanligt. Varför så tabu att prata om det då?
Aja, det var kul läsning i alla fall :) Här har du tråden om du också vill läsa :)

Nog om mens och sånt skit ;) Ähh, glömde vad jag skulle skriva.. Återkommer!

1 kommentar:

Dessie sa...

Hahahahaha, den tråden har jag suttit och kollar i från och till hela dagen :D Vissa av dom asgarvar jag åt men andra blir jag en aning illamående av! Var rätt många äckliga med mens+sex :S Undrar varför nästan alla i tråden är anonyma? :D Haha. Puuuuuuss