Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 9 september 2011

Kan ett ben växa ut?

Har ni någonsin hört talas om att ett amputerat ben vuxit ut igen?
Läste detta [inte att det vuxit ut igen dock!] i tidningen på jobbet i morse. Att en man var tvungen att skaffa läkarintyg var tredje år [?] och då bevisa att han fortfarande har ett amputerat ben, för att få fortsatt godkänt handikapp tillstånd. Detta låter ju helt sjukt!
Någon måtta på dårskapen får det ju vara! Visst att det finns de som myglar och undkommer systemet. Men en man som amputerat sitt ena ben lär ju knappast få tillbaka det. Möjligtvis en protes, men inte få tillbaka sitt egna ben..

Har jobbat två nätter nu, har inget förren nästa vecka. Än ;) Sånt kan ju ändras fort! Men som det ser ut nu har jag inte så många nätter kvar i falköping. Inatt fick jag ett kort och en liten present av "nattugglorna" :) Så gulligt av dom! Kommer sakna dom där. Men kommer säkert trivar bra i Hjo med! Men har ju ändå varit i falköping sen jag flyttade upp hit. Sen våren 09. Det är ju ett tag, fast med undantag för mammaledigheten från april-10 till juni-11.
Var ju dock inte ledig hela den tiden, men från det jobbet var jag det ;)
Jobbade ju som assistent från november-10 och framåt till juni.11.. Hade sen ett uppehåll när jag jobbade där i somras. Nu har jag börjat hos h*n igen. Från detn 1september. Och från den 1oktober kommer jag börja i Hjo. Fullt upp med andra ord ;)

Ikväll blir det inga hårdare kraftansträngningar. Men skönt att jag fik sova lite innan. Per kom upp och väkte mig 12.30. Så ska nog kunna somna ikväll sen med. :)

1 kommentar:

TrollMorsan, Mamma Till 8 Troll sa...

Dressen är köpt på en klädbutik men kommer inte ihåg vad den heter (bredvid blomsteraffären) i Hjo och visst är han söt i den :)
Vore roligt att träffas snart igen!

Massor med kramar till er!