Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 12 september 2011

Knysst

Dagarna flyter på och blir till veckor! Kan någon dra i handbromsen? Jag försökte innan idag och drog åt den i bilen men inte hjälpte de för det! ;) haha

Hade ju tid för tatuering imorgon, men klockan 18 ikväll ringde han och ombokade tiden tills på Torsdag :/ Retligt men även tatuerare har ju rätt att VAB:a. Men ändå tråkigt!

Idag har jag plockat undan en massa och tömt tv-möbeln på saker. Vi ska ju ta bort den möbeln och sätta tv:n på köpmannadisken vi har i hallen just nu.
Sen ska ju tv-rummet byta plats men vi måste slänga massor av gamla möbler och sortera en del grejer innan vi kan börja riva och renovera. Här inne [där tv-rummet är nu] ska Tove få ha sina leksaker.
För just nu har vi ju två "bokhyllor" med lådor som allt ligger i. Visserligen bra sorterat och i ordning [på kvällarna] Men det blir ju så trångt. Bland annat därför vi ska ta ut tv-möbeln och ta in köpmannadisken hit istället. Så ska vi ha hennes "bokhyllor" och leksaker i hallen istället. Hallen och tv-rummet sitter ju i princip ihop! Stort valv som förenar de två rummet åt.

Vek all tvätt och stoppade in i garderoberna. Bara Toves kvar nu men de tar jag när hon är vaken eftersom hennes byrå har så tröga lådor! ;) Gnisslar lite när man öppnar/stänger :P
Har en del [3 torkställningar] tvätt i källaren kvar. Plus lite till att tvätta och det fylls ju på hela tiden. Att man inte kan hålla det till EN TVÄTTDAG istället för att ta 5 maskiner om dagen i ett par dagar. Att man [jag] aldrig lär sig! Tar ca. 3dagar för tvätten som hänger där nere att bli torr med. Så segt! Hoppas jag får bättre pli på mig själv så jag kan ta en [eller två] maskiner i veckan. Blir ju mindre att tvätta, mindre att hänga, mindre att vika och mindre att lägga in i garderoberna! Men jag glömmer bort [förtränger?] tvätten eftersom jag inte springer på maskinen dagligen. Då den är i källaren ;)

Försökte ringa min nya chef idag men hon var upptagen och när hon väl var tillgänglig sen så slutade hon för dagen. Men ingen panik än. Ska försöka ringa imorgon igen. Det handlar ju om brevidgång och de tre passen som inte finns med i mitt schema. Börjar den 1 oktober.

Med Tove är det bara bra. Funkar kanon på dagis med :) Stora tjejen! Fyra kindtänder är på väg upp med. De där uppe [en på varje sida] har kommit upp så man ser två riskorn [lite större] på vardera tand och de där nere har inte riktigt kommit lika långt. Men inte ett knysst från henne, så skönt att de inte är lika besvärligt med tandsprickning längre :) Både för henne och mig [omgivningen] men så klart allra bäst och skönast för henne ju!

Har varit en lång dag idag. Gick upp 06.15 eftersom jag skulle lämna Tove strax efter 06.30 och själv vara i Hjo 07.00. Jobba till 15.15 så hämtade en trött [men ändå pigg!?] tjej lite över 15.30.
Lång dag för oss båda! Men imorgon blir det lite kortare dag. 9-14.

1 kommentar:

TrollMorsan, Mamma Till 8 Troll sa...

Ja ibland är man ju tvungen att VABa.. Skönt att det fungerar så bra på dagis :) Måste försöka ses snart igen!!

Kramar till er!