Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 6 september 2011

Ops!

Händer massor om dagarna nu så hinner inte mer att varken skriva här eller kommentera era bloggar. Tråkigt men så är verkligheten. Har ju en smått galen 14månaders flicka som vänder upp och ner på huset om hon får chansen ;) Men världens underbaraste ändå vill jag lova!! [kärlek]

Det går super bra på dagis [familjedaghem]. Hon trivs! Synd bara att det är så lite barn, eller både bra och dåligt. De barn som går där får ju mer uppmärksamhet av personalen :)
Hoppas inte det blir nedläggning bara för det är så lite barn. Det är ju så bra där! Har förvisso inte varit i korsberga men tycker det är så rörigt och stora grupper på de förskolor jag varit på.
Och som jag såg när jag var i Hjo igår. En 1åring spatserade helt själv utan personal i närheten.. Han åt gräs och hade det säkert inte dåligt.. Men ändå. Personalen var ju på andra sidan gräskullen och såg inte denna lilla pojke. Känns inte bra.. Alldeles för stort med andra ord!

Nu är hösten här och det innebärsåklart lite kallare väder, löven faller från träden och mera.. Regn? Men också att flera tv-program börjar :) Ex. IDOL och ENSAM MAMMA [pappa] SÖKER.

Imorgon ska jag på demensutbildning på nya jobbet. Kanske får reda på vart på mitt schema de tre passen ligger som inte fanns med? Och när brevidgången är? Första gången ag träffar de nya arbetskamraterna med, lite nervöst är det allt. Men det kommer ju såklart gå bra :) Kommer vara en till personal från natten och resten är från dagtid.

Fick en natt till inbokat denna veckan. Hade ju först natten mellan Torsdag och Fredag men nu har jag natten mellan Onsdag och Torsdag också. Försöka sova lite imorgon med andra ord. Tove ska bara vara på dagis när jag är på utbildning så mellan 13.30-16.30. Sen jobbar jag ju i Hjo som assistent på Torsdag med, mellan 9-13.30 tror jag det är.
Ska nog gå bra, är ju så det kommer vara sen när nattjobbet drar igång!

Idag har jag haft kött på spisen halva eftermiddagen ;) Satte nog igång lite över 14 och det var klart strax över 17.
Grytbitar [närproducerat] i dill och citronsås :) Och potatis till det. Mumma. Så snart ska jag sätta igång potatisen och värma på grytan igen. Får se om Per hinner hem innan jag äter, börjar bli hungrig nu men hn har en del kvar att göra.

Kolla på den nya IRENE HUSS sen ikväll med :)

1 kommentar:

Dessie sa...

Haha ja snack om full rulle =) Men det är väl härligt det med?! Sötnosen där i headern, tycker gott att du kan slänga ut lite mer bilder här med.. jag missar dom på fb emellanåt tycker jag :P Lät mumsigt med köttgrytan fast vet inte om jag hade diggat såsen :O Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss <3