Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 22 februari 2012

Audin

Idag har jag hjälpt Per ute i ladugården, 9 kvigor skulle flyttas på. Och dom är inte alltså så hjälpsamma om man säger så ;) Men till slut lyckades vi lura in dom på plats :P

Här inne händer det grejer, nu målas de sista 11 brädorna. Så ska de upp när dom torkat. Sen ska vi tapetsera med renoveringstapeten och sen med den vanliga. Ringde Colorex för att kolla om den andra tapeten kommit, men det hade den inte :/ Typiskt. Men har ju bara gått två dagar sen jag beställde den och det kunde ju ta 5! Is i magen ;)
Men det går ju att börja lägga golvet när de andra tapeterna är på plats ändå.. Så får man vara extra försiktig mot fondväggen bara.. Ska ju inte behöva stanna bygget bara för vi inte beställde tapeter i god tid :P
Fast ärligt trodde vi på något sätt att dom skulle ha lite mer på lager än vad dom faktiskt hade! Men men, inget att göra något åt nu.

Fick samtal i morse med, Audin är färdig! Nybesiktigad och helt klar :) Härligt! Så den ska vi försöka hämta hem idag med. Behöver bara en vän med körkort :P Men de ska nog lösa sig! Hem ska den iaf!
Vill hinna bruka den lite innan den säljs ju ;)

Jobba inatt med. Känns som en halv evighet sen jag jobbade! Och det var ju ett tag sen, gick av på alla hjärtans dag ;) haha.. Men var ju sjuk i helgen när jag skulle jobbat. Retligt men inget att göra något åt.

Nu ska jag fortsätta här hemma, äta ostbågar och läsk ;)

3 kommentarer:

Dessie sa...

Låter roligt med reoveringen :) Glöm inte ta "före" bilder så du kan gå tillbaka och titta på sen :) Man glömmer ju så fort hur man haft det innan :P
Då tar ni audin ner nästa helg? Får allt plats då? ;) Höhö.
Puss <3

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Upptäckte att jag varit såå dålig på att kommentera hos dig hihi... trots att jag läst!
Roligt med renoveringen, så skönt när det är klart! För oss tar det ju lite extra tid eftersom Ch jobbar på veckorna och bara har helgen att renovera på, den vill man ju ibland också bara tillbringa med vänner eller annat skoj (som kryssning hihi). Barnen tar ju sin tid också :p Men det går framåt... och jag är nöjd!
Kul att få hjälpa Per i ladugården måste verkligen vara så skönt att bo som ni gör! Jag längtar ut på landet ibland men ibland är jag glad att jag bor som jag gör, framför allt när barnen leker höger och vänster :)

Ha det gott nu och vi måste snart ses igen :)
Massor med kramar till er!

Jessica sa...

Sv: Haha ja gratis till mig på tjokisdagen :p känner att det är min dag :p
Nä men jag har fått jobb :)
Kan du inte lägga upp nån bild på hur ni bor?
jag är nyfiken på hur det är där uppe på landet :)