Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 4 februari 2012

Heej :)

Heej blogg och alla läsare. Om det finns några läsare kvar? Skriver ju inte så mycket längre. Förlåt!
Men här hemma rullar livet på. Det blir bättre och ljusare tider! Jag menar det är ju februari redan och ljust när jag går upp "på morgonen" ;) Ja, alltså klockan 15.45 ;) Haha.. Men det är ju morgon för mig när jag jobbat natt! Allt är ju relativt :P Det är även ljust när jag åker hem på morgonen, eller efter en stund i alla fall!

Sen blir allt bättre med tiden, eller? Bättre och bättre om inget annat ;)

Vad har då hänt sen sist?
Tove har fortfarande märken efter prickarna hon hade, lite torra märken kvar.. Men ingen feber och inga nya prickar heller. Hoppas det var vattkoppor så det är över nu. Men är tveksam.. Men återstår att se om det var det eller inte.
Jag jobbar och står i. Har varit i Falköping två nätter nu under min långledighet i Hjo på 8nätter. Känns kul :) Lite extra pengar har ju ingen mått dåligt över!? När man dessutom är van att ha dubbla löner [för att jag jobbat dubbelt. Ungefär 127%!! ] i 4månader, då sitter såna extrapass alldeles fint i plånboken :P
Från och med 1/3 går jag upp lite i tjänst. Får då en natt till på mitt schema, alltså från 14 till 15 nätter på 5 veckor. Från 77% till ca. 82% har jag för mig det blir. Kanske 82,5 till och med? Ähh strunt samma ;) Haha

Tove pratar för fulla muggar, även fast man bara förstår mindre än hälften är det helt underbart! Hur hon utvecklas mer och mer för varje dag :)

Mars månad närmar sig med stormsteg, alltså domen för Maskrosen [Toves dagis]. Om det ska vara kvar eller inte. Men troligtvis blir väl hela verksamheten flyttad till Korsberga :/ Men lokalerna där är inte heller bra så då byggs de väl nytt? Blir ju dyrt för kommunen att ha kvar båda verksamheterna eftersom dom hyr av Wennergrens hyresbolag. Där Tove går [maskrosen] hyr dom 2stycken 2rums lägenheter. Och antar det är typ samma i Korsberga fast 4stycken lägenheter? Blir ju rätt dyrt i längden. Jag och Per hyrde en sån lägenhet när jag flyttade upp hit från Skåne. Då för 3år sen var hyran på över 4000:- för EN 2:a..
Räkna själv :P

Jaja, de blir väl bra vilket som! Men VILL ha kvar Tove på maskrosen. Men det är inget beslut jag kan påverka tyvärr. Det går ju trots allt bara 3barn där. Inte så värst lönsamt när det dessutom är två heltidspedagoger till dessa tre barn.

Jag och Per var på kryssning förra helgen. Skönt, men konstigt att vara ifrån Tove en hel helg :O Men hon är ju så duktig och var hos sin farmor och har ju två stycken små [3 och 4½år gamla] farbröder. :)

Nu ska jag ge min något trotsiga lilla flicka lite kvällsmat och sen stoppa henne i säng. Kanske försöka sova lite jag med då det blev sent i säng i morse. Har bara sovit 6timmar och det blir lite lite när man har två nätter till.. Behöver 8timmars sömn då! ;)

Inga kommentarer: