Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 9 maj 2012

Pizza ;)

Idag har jag varit på utbildning med jobbet. Om det nya lönesystemet. Vet inte vad jag ska säga :P

Tove var hemma med Per, hon är inte bra än. Inte så hög feber idag men dock feber. Fjärde dygnet. Inte bra. Hon började hosta igår natt. Och har hostat en del i eftermiddag med. Som mamma sa: låter som en hund skäller.. Alltså det tjuter när hon hostar. Falsk krupp eller lunginflammation på G?
Hon vaknade efter 1½ timme ikväll och var ledsen. Jag rättade till i sängen då hon slängt runt på kudde och nallar ;)
Sen tog jag med henne in på toaletten där hon kräktes upp slem och dagens middag :/ Såg lite läskigt ut eftersom det var rosa/rött färgat men hon fick ju blåbärssoppa av mig ikväll så därför det var i den färgen. Men innan jag kom på det! :O
Efter det skulle jag ta bort lite smuts på hennes napp hon hade i handen. Och då såg jag ett stort hål i den! :O När vi myst klart la jag henne igen och än så länge sover hon. Hoppas inte de andra napparna är sönder!

Satte i alla fall mig i soffan och mailade företaget vi beställt nappar från innan och frågade om dom hade fler. Dom finns ju inte med i sortimentet längre men dom hade på lager innan. Hoppas dom har! Finns bara där ju.. Suck! Men så är det när ungen inte tar nappar som är vanliga och säljs i butik ;)

Nu har vi sett hockeyn och ätit pizza. På onsdagar har Per och en kompis pizzakväll. Jag brukar ju jobba men inte ikväll :P Långledig ju.

Men nu ska jag lägga mig, man vet ju aldrig hur natten blir med en liten som är sjuk :/ Igår vaknade hon 06 men efter en alvedon och ny blöja så låg vi i vår säng till nästan 08. Natten som var hostade hon massor när vi höll på att lägga oss, men hon vaknade inte till ordentligt. Stod precis och övervägde att gå in till henne med då slutade hon hosta. Sen var det inte mer. Och i morse vaknade hon 07:40 tror jag klockan var. Får se hur denna natten blir, hon har ju som sagt redan varit vaken pga hostan och kräkts.

Hoppas hon sover gott inatt. Det behöver hon! Hennes mamma med för den delen ;)

Natti

Inga kommentarer: