Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 20 november 2012

Spjälsäng

Har satt ihop spjälsängen idag. Blev ju lite sådär kan jag säga! Lite ranglig säng, om det är för att man kan sänka eller ta av hela ena långsidan vet jag inte. Men den sitter ju fast och bra på andra sidan så måste vara något sånt.
Har fixat ett svart spjälskydd idag med. På bilden förstår ni kanske varför ^^
Per tyckte inte det var så farligt och såg inte problemet med det, men nä, det går bara inte! :P Då får vi bädda med bara VITA sängkläder och det är ju lite trist.


Lite svårt att bädda i en säng med detta spjälskydd så det inte skär sig, eller vad säger ni? ;) Men som Per sa: det fyller ju sin funktion i alla fall.
Och visst det gör det, men nej tack! ;) haha
Även fast det var bra med knytband i det, bättre än det jag har till Tove. Här va de både uppe och nere. Toves knyts bara uppe = kasst!

Går ju att sy dit fler snören, men orka! :P Haha

När sen Tove byter säng kommer liten ta över hennes, den är större och inte lika ranglig som denna är. Det går ju bra så länge liten ligger still i sängen men sen vill jag ha en säng som inte ranglar och rickar så fort liten rör sig ;)

Toves säng sitter med fler skruvar, kan vara skillnaden. Denna sitter bara med fyra. Men är som sagt stabil på ena sidan men inte där man kan fälla ner långsidan. Jaja ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag förstår preeeeeeeeeecis vad du menar! A fattar inte han heller haha :P