Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 5 november 2012

Vecka 28+0

Idag var det dags för barnmorskan igen. En månad sen sist, nästan. Får se om jag kommer ihåg värdena.

Vikt: 67kg [plus 10kg sen vi fick veta vi var gravida.]
Blodtryck: 95/60 [sjunker och sjunker]
Järnvärde: 127 [uppe igen! :) ]
SF-mått: 27cm
Hjärtslag: 147 [pendlade mellan 135-155 ungefär]


Både igår och idag har jag känt av den främre fogen. Vill inte! Gör ju ap-ont! Känns som någon hugger och vrider en kniv rakt upp i benet "down there". Annars lägger sig ischias nerven i kläm lite då och då. Blir stel i ländryggen och nu även täppt i näsan och rivig i halsen. Förkyld med andra ord. Blä!
Hoppas jag slipper bihåleinflammation, är ju ett skit att få. Kände igår kväll att det tryckte i pannan och är lite öm där och under ögonen. Så får se om det lättar eller blir värre :/
Frågade BM om man får ta något för det OM det blir värre och det fick man. Bara ringa VC så läkaren fick kollat. Är det riktigt illa får man antibiotika för det. Annars nässpray. Det sistnämnda fick jag sist jag hade det [inte gravid då]. Sen sa hon att det är okej att ta vanligt nässpray några dagar för att lätta på trycket i näsan :) Bra att veta ifall inte koksaltet hjälper. Hjälpte ytte pytte lite igår så får se hur jag gör ikväll. Dagtid står jag ut.

Inga kommentarer: